به گزارش روابط عمومی شهرداری میبد در مدت 4 ماهه منتهی به خرداد ماه سال جاری با خریداری و کاشت 9هزار اصله نهال درخت، فضای سبز شهر میبد رنگ و بوی تازه‌ای پیدا کرد.

امسال طرح کاشت نهال در بلوار آیت‌الله حائری (ره) حد فاصل میدان نماز به سمت اردکان، بلوار آیت‌الله مطهری(ره)، بلوار رسالت، خیابان باغ شهر بیده و خیابان آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) شاه‌جهان‌آباد به طور جدی پیگیری و در قالب آن علاوه بر کاشت نهال‌های سه ساله زیتون، کاج و زبان گنجشک از نهال با عمر 5 سال از نوع نارون و اقاقیا به تعداد 3500 اصله به منظور تسریع در توسعه فضای سبز بهره گرفته شد.

همچنین در طرح نوروزی واکاری در اکثر نقاط سطح شهر به ویژه در بلوارهای آیت‌الله حائری(ره)، خیابان امام خمینی حد فاصل میدان ولیعصر(عج) به سمت اردکان، بلوار سعیدی، خیابان شهید میرباقری و ... درختچه‌های کاج و نارون غرس شد.

علاوه بر این نیز با هدف زیباسازی نقاط گردشگری شهر در ضلع شمال غربی پارک بزرگ بهاران و دیگر پارک‌های شهر به ویژه بوستان جدیدالاحداث بیداری اسلامی، مثلثی‌های اطراف میدان آیت‌الله خامنه‌ای بدرآباد (ورودی شهر از سمت یزد) و همچنین در ادامه اجرای فضای سبز بلوار امامزاده میرشمس‌الحق(ع) 7200 بوته از انواع گل‌های فصلی و 45000 شاخه ترون کاشته شده است.

خوشبختانه با وجود کمبود شدید آب و مشکلاتی در زمینه آب‌رسانی، بخش قابل توجهی از فضای سبز اضافه شده در سال جاری به ثمر نشسته و در آینده نزدیک موجب طراوت و سرسبزی بیشتر شهر میبد خواهد بود.

از شهروندان عزیز انتظار می‌رود در نگهداری و حفظ منابع طبیعی شهر نهایت تلاش و همکاری را داشته باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا