مدیرکل امور مالیاتی استان یزد گفت: 55 هزار اظهارنامه مالیاتی سال گذشته در این استان از مودیان دریافت شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد " سیدرضا نوربخش " به مناسبت هفته مالیات (16 تا 23 تیرماه)  با بیان اینکه بخش عمده این اظهار نامه ها به صورت الکترونیکی بوده است افزود: امسال نیز زمینه و شرایط لازم برای دریافت اظهارنامه الکترونیکی فراهم است.

وی پایان تیرماه را آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی بیان و بر ضرورت پرداخت مالیات در تاریخ مقرر تاکید کرد و از  مودیان مالیاتی خواست این امر را به روزهای پایانی موکول نکنند.

مدیر کل امور مالیاتی استان یزد  بهره‌مندی از تسهیلات مالیاتی منوط به تسلیم اظهارنامه الکترونیکی در زمان مشخص شده می باشد.  نوربخش افزود: نسخه اينترنتي اظهارنامه هاي جديد مالياتي در پايگاه اينترنتي سازمان امور مالياتي به نشاني WWW.TAX.GOV.IR در دسترس فعالان اقتصادي و صاحبان مشاغل قرار دارد و این اداره کل آماده دريافت اظهارنامه هاي تکميل شده ماليات هاي مستقيم عملکرد سال گذشته مودیان است.

وی با بیان اینکه ارائه اظهارنامه به صورت الکترونيکي موجب صرفه جويي در وقت و هزينه موديان و سازمان امور مالياتي می شود، افزود: مودياني که اظهارنامه هاي خود را به صورت الکترونيکي به ادارات امور مالياتي ارسال کنند از تسهيلات مالياتي بهره مند می شوند و این گونه افراد می توانند 40 درصد ماليات را نقد و بقيه به صورت اقساط  تا دی ماه سال جاری پرداخت کنند.

نوربخش داشتن شماره اقتصادی و یا شماره رهگیری پیش ثبت نام شماره اقتصادی را لازمه ارائه اظهارنامه الکترونیکی بیان کرد و گفت: همچنین مودیانی که بخواهند اظهارنامه خود را به صورت دستی ارائه  نمایند باید مالیات خود را به صورت نقد پرداخت کنند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا