مدیر کل امور مالیاتی استان یزد، نقش درآمدهای مالیاتی را در توسعه و رونق اقتصادی مهم ارزیابی نمود وگفت: سال گذشته یک هزار و 210 میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده در استان وصول شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد " سید رضا  نوربخش " به مناسبت هفته مالیات با بیان  اینکه مالیات های وصولی که به خزانه دولت واریز می شود  به خود استان بر می گردد،  افزود: نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سالجاری شش درصد می باشد و این رقم تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به هشت درصد برسد.

وی از وصول 94 درصدی مالیات پیش بینی شده در سال گذشته خبر داد و  تصریح کرد: طبق ماده 117 قانون برنامه پنجم توسعه، نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی درپایان برنامه باید به 10 درصد برسد.

وی گفت: 5/8 درصد مالیات وصولی استان در همین مدت مربوط به مشاغل و  همچنین مالیات حقوق بگیران بخش دولتی و خصوصی نیز در مجموع 17 درصد بود.

مدیر کل امور مالیاتی استان یزد با بیان اینکه سقف استفاده از معافیت مالیاتی فعالان اقتصادی در سال گذشته 66 میلیون ریال بود و در سالجاری این رقم به 100 میلیون ریال افزایش یافت، افزود: معافیت مالیاتی برای کلیه فعالیت های اقتصادی یکسان محاسبه می شود و کسانی  که اظهار نامه الکترونیکی ارائه ندهند نمی توانند از آن استفاده کنند.

مدیر کل امور مالیاتی استان یزد گفت: مالیات های وصول شده در  امور جاری، توسعه ، پیشرفت، عمران و آبادانی استان مورد استفاده قرار می گیرد و بخش عمده عوارضی که از فعالیت های اقتصادی دریافت می شود  به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز می شود تا در عمران و آبادانی مناطق مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا