عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه امنیت در پهنه دریا به توسعه اقتصاد کشورها می‌انجامد، تصریح کرد: رزمایش دریایی ایران و روسیه ضریب امنیت دریای خزر را ارتقا می‌بخشد.

به گزارش یزدفردا؛ محمد‌صالح جو‌کار  با اشاره به برگزاری مانور مشترک نیروی دریایی ایران و روسیه در دریای خزر، تصریح کرد: برگزاری رزمایش‌های نظامی ضمن انتقال تجربه و مهارت به نیروهای مسلح، کارآمدی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در پهنه استراتژیک آبها را به معرض نمایش می‌گذارد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برگزاری رزمایش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با کشورهایی که در سیاست خارجی با ایران همسویی دارند، موجب ارتقاء دانش و تجربه دو طرف می‌شود و در تعامل نظامی با سایر کشورها است که تبحر و تجربه‌ برای نیروهای رزمی و دفاعی ایجاد می‌شود.

جو‌کار، با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران وظیفه حیاتی خود در حراست و حفاظت از مرزهای آبی و دریایی کشور به خوبی ایفا کرده است، گفت: به لحاظ موقعیت استراتژیک و تاریخی خلیج فارس و دریای خزر امنیت این مناطق آبی با نیروی دریایی ارتش است که تامین امنیت این مناطق سوق‌الجیشی ضریب امنیت ملی کشور را ارتقا می‌بخشد.

وی یادآور شد: در حوزه دریا ظرفیت و توانمندی فوق‌العاده‌ای وجود دارد که جمهوری اسلامی ایران به شایستگی می‌تواند از این ظرفیت‌ها در سایه برقراری امنیت در دریا بهره برد که نیروهای دریایی ارتش با تبدیل تهدید به فرصت در حوزه دریا و ساحل، بستر‌های لازم برای بهره‌مندی بیشتر از مواهب الهی را فراهم آورده است.

وی با اشاره به اظهارات دریادار سیاری مبنی بر حضور پررنگ ایران در عرصه آب‌های بین‌المللی و ۱۵۰ مورد رویارویی با دزدان دریایی، تاکید کرد: امنیت‌زایی در آب‌های آزاد بین‌المللی و همچین آب‌های داخلی به توسعه تجارت دریایی و امنیت اقتصاد دریایی برای کشور و سایر کشورهای جهان می‌انجامد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، منبع عظیم تجربه و دانش دفاعی حاصل هشت سال جنگ مقدس، بومی‌سازی دانش نظامی با تکیه بر هوشمندی و تخصص جوانان ایرانی و همچنین تعهد و مومن بودن نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را از عوامل تبدیل شدن نیروی دریایی ارتش ایران به یکی از قدرتمند‌ترین نیروهای منطقه‌ای و جهانی خواند.

در حالی که نیکولای یاکو‌بوفسکی معاون فرمانده نیروی دریایی روسیه در دریای خزر از برگزاری رزمایش مشترک ایران و روسیه در نیمه دوم سال جاری میلادی خبر داد، دریادار بر سیاری توانمندی‌ها و قابلیت‌های نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد./

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا