جلسه كارگروه زنان و خانواده استان یزد، به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در محل سالن اجتماعات شهید موحدین استانداری، برگزار شد.

 به گزارش اداره كل روابط عمومی استانداری یزد،"غلامحسین دشتی" روز دوشنبه در این جلسه، اهمیت عفاف و حجاب را یادآور شد و از دست اندركاران طرح بازرسی وضعیت عفاف و حجاب در ادارات استان قدردانی كرد.

 

وی گفت: این موضوع در جامعه ما صرفاً یك كار اداری نیست بلكه اقدامی اعتقادی می باشد لذا از این نقطه نظر،كار بسیار حساس و پیچیده ای است.

 

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: این طرح عمیقاً یك كار فرهنگی و تربیتی بوده و نگاه ها به این طرح، نگاهی تربیتی است.

 

دشتی تصریح كرد: ادارات بایستی علاوه بر كاركنان برای ارباب رجوع نیز فضای مناسب تربیتی و دینی باشد.

 

این مقام مسئول با بیان اینكه" بازرسیهای صورت گرفته در قالب فرمهای خاص بوده است" خاطر نشان ساخت: ادارات استان یزد در مجموع، نمره قابل قبولی را در این زمینه كسب كرده اند.

 

 مشاور استاندار و مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری نیز به ارائه گزارشی از وضعیت عفاف و حجاب در ادارات استان یزد پرداخت و وظایف درون سازمانی، وظایف برون سازمانی و همچنین موضوع عفاف و حجاب را از  شاخصهای اصلی بازرسیهای صورت گرفته عنوان كرد.

 

"مریم عبدالحسین زاده"  از بومی سازی فرمهای ارسالی از وزارت كشور، توجیه بازرسان، برگزاری جلسات متعدد و برگزاری چندین همایش و نشست با موضوع عفاف و حجاب با موضوع عفاف و حجاب  به عنوان برخی از اقدامات صورت گرفته در زمینه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب یاد كرد.

 

وی تصریح كرد: توازن عفاف و حجاب باید در هر دو حوزه زنان و مردان برقرار باشد.

 

عبدالحسین زاده خواستار ایجاد ستاد عفاف و حجاب در استان یزد شد و گفت: صدا و سیما می تواند نقش مهمی در اشاعه این فرهنگ ارزشمند ایفا نماید.

 

در بخش دیگر این نشست، برنامه دستگاه های اجرایی در راستای گرامیداشت هفته عفاف و حجاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا