امام جمعه بافق خطاب به استاندار یزد ؛
d19 را هرچه سریعتر  به بافق ملحق کنید  / در غیر این صورت شخصا اقدام می کنم
امام جمعه بافق در جمع نمازگزاران بافقی با اشاره به جریانات تقسیمات مرزی  بافق و موضوع آنومالی  d19 گفت : اگر تا کنون حرفی در این باره نزدم به خاطر فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد انتخابات که فرمودند قبل از انتخابات موجی ایجاد نشود.
وی تصریح کرد : d19از بافق است چرا که در نقشه هم از این شهرستان است ولی  در سال ۷۲ نقشه را عوض کردند.
سلمیانی افزود: ما از همه مسئولان سیاسی استان و استاندار می خواهیم که به این موضوع توجه داشته باشند و هرچه سریعتر  پیگیری کنند تا در دولت دهم برگ زرینی بر تاریخ آن دولت (تکبیر) و مسئولان سیاسی استان باشد.
امام جمعه بافق خاطر نشان کرد : من اگر نقشه را ندیده بودم حرفی نمی زدم چون نقشه را دیدم و این نقشه هم در فرمانداری و هم دراستانداری یزد موجود است و در پایان روزهای عمر سیاسی دولت می خواهیم با هماهنگی نماینده مجلس  و فرماندار و همه مسئولان این موضوع پیگیری شود .
وی افزود: انشاالله  که مسئولان هرچه سریعتر d19را ملحق به بافق کنند.
سلیمانی تاکید کرد: بافق یک شهرستان معدنی هست و خواهد بود  ، کشاورزی نداریم ، دامداری هم نداریم اما سرمایه ما همین معادن است که امیدواریم آقایان هرچه سریعتر روی این مساله اقدام کنند .
امام جمعه بافق تصریح کرد : در غیر این صورت هفته آینده بنده تومار می نویسم و در راس هم خودم امضاء  کرده  و از همه هم می خواهم که امضاء کنند تا برای مسئولان کشوری و یک رو نوشت هم برای رئیس جمهور منتخب ارسال شود.
سلیمانی گفت : این موضوع نه تنش است و نه چالش و با مدرک و سند باید حل شود.
آنومالی D19 و مجموعه معدنی جوار آن در فاصله ۶۵کیلومتری شمال بافق در منطقه آریز بافق قرار دارد که گفته می شود در جریانات سیاسی دهه ۷۰با تغییر در تقسیمات مرزی بافق و تغییر در نقشه مرزها این مجموعه از بافق جدا شده است .
اخیرا این موضوع تنش بسیار زیادی بین مردم و مسئولان استان ایجاد کرده است و موضوع D19نقل هر محفل و مجلسی است .
بر اساس برخی از برآوردها ذخیره این انومالی بیش از ۱۰۰میلیون تن سنگ آهن  است .
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا