کناره گیری دکتر عارف بازتابهای ضد ونقیصی را در رسانه ها بدنبال داشت.به گونه ای که سایت های منتسب به حسن روحانی و طرفدارانش ،کناره گیری عارف را به نفع دکتر حسن روحانی قلمداد کردند و حامیان دکتر عارف را به ستادهای روحانی فراخواندند.

سایت ستاد مرکزی انتخاباتی دکتر حسن روحانی در مقاله ای با عنوان: کناره گیری عارف به نفع روحانی بود نوشت:

معاونان ستاد انتخاباتی روحانی با بيان اينكه کناره‌گیری عارف به نفع روحانی یک "بده بستان سیاسی" نبوده است، تاكيد كردند: این کناره‌گیری براساس نظرسنجی و اجماع کمیته 17 نفره بود، دنبال معنایابی و استخراج نیستیم اما واقعیت این است که کناره‌گیری عارف به نفع روحانی بود .

 

ذکر این مساله در حالی بود که سایت دکتر عارف در پیامی که تحت عنوان: نامه محمدرضا عارف خطاب به ملت ایران

که خبر استعفای وی را منعکس میکرد هیچ حرفی از روحانی واینکه به نفع وی کناره گیری کرده است را به میان نیاورد.و در حقیقت این مساله را بنا به مصالح مردم قلمداد کرد.هرچند با گذشت روزهای پر فراز و نشیب و برگزاری مناظره های انتخاباتی دکتر عارف نسبت به دکتر روحانی از محبوبیت بالاتری برخوردار شد و این مساله در نظر سنجی ها کاملا مشهود بود ولی بازی سیاست اینگونه حکم کرد که عارف باید از صفحه شطرنج سیاست اصلاح طلبان در واپسین روزهای تبلیغات ،خارج شود.

هرچند رهبران اصلاح طلبان بارها بر همدلی و اتحاد طرفداران خود تاکیید داشته اند ولی مصداق بارز اختلافات سلیقه ای در بین اصلاح طلبان بخوبی مشخص گردید.

حقیقتا دکتر عارف میتوانست آرای بیشتری را برای جبهه اصلاح طلبان در صندوقهای رای فراهم آورد ولی اینکه چرا تصمیم سران بر حذف ایشان شد معمایی است که شاید در صورتی که دکتر حسن روحانی پیروز میدان شود، برای اذهان عمومی حل خواهد شد!










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا