صبح روز دوشنبه 20 خرداد و در حضور جمعی از خبرنگاران رسانه های استانی به عنوان نمایندگان مردم و افکار عمومی جامعه، میثاق نامه نامزدهای ائتلاف هنرمندان یزد در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یزد، رونمایی و امضا شد.

یزدفردا :ملازینلی:صبح روز دوشنبه 20 خرداد و در حضور جمعی از خبرنگاران رسانه های استانی به عنوان نمایندگان مردم و افکار عمومی جامعه، میثاق نامه نامزدهای ائتلاف هنرمندان یزد در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یزد، رونمایی و امضا شد.

محمد جواد اولیا، سید حسن خبیری و حمیدرضا صالحیه نامزدهای مورد حمایت ائتلاف هنرمندان یزد که این میثاق نامه را رونمایی و امضا کردند، پیش از رونمایی، در گفتگویی با حاضران در این نشست رسانه ای گفتند: ائتلاف هنرمندان باید به صورت مستمر و دائمی به کار خود ادامه داده و به عنوان یک نهاد صنفی قدرتمند در تمامی ارکان اجتماعی و شهری حضور موثر و پررنگ داشته باشد.

ایشان با تاکید بر اینکه کمبود جدی یک نهاد صنفی مستقل، که بتواند هنرمندان همه رشته های هنری را تحت پوشش خود داشته باشد، در استان مشاهده می شود، گفتند: چه به عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر یزد انتخاب بشویم یا نه، برای شکل گیری و استمرار فعالیت هنری و فرهنگی این نهاد صنفی از هیچ همکاری و حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

این سه نامزد تاکید کردند: ائتلاف و تشکل مزبور، می تواند به عنوان یک هسته کارشناسی موثر در تمامی حرکت های فرهنگی و هنری که در شهر و استان شکل می گیرد، طرف مشورتی قابل اتکا و ارزنده برای هر نهاد و دستگاهی، از جمله شورای شهر و شهرداری باشد.

متن میثاق نامه ائتلاف هنرمندان بدین شرح است:

به نام یکتا زیبای زیبایی آفرین

وَ أَوفُوا بِالعَهدِ إنَّ العَهدَ كانَ مَسئُولـاً

 (إسراء : 34)

-        باور داریم: فرهنگ و هنر، زیربنا و ساختار اصلی بنای هر تمدّن بشری و شالودۀ استحکام مدنیّت یک جامعه است. هرچه این ساختار و شالوده، سترگ، مستحکم و زیباتر باشد و بر مبنای اندیشۀ  والای الهی و انسانی بنا شده باشد، بنیاد آن جامعه و آن تمدن، ماناتر و دیرپاتر خواهد بود.

-        باور داریم: آنچه از یک جامعه و تمدّن برای نسل های بعدی بشر باقی می ماند، تفکّر و اعتقادات آن جامعه خواهد بود. پس با رویکرد به پیشرفت سخت افزاری و آبادانی مادّی شهر و دیارمان، باید نگاه و توجّهی عمیق و عملیاتی، به رشد فرهنگ و هنر به عنوان محمل اندیشه و تفکرهم،  صورت پذیرد.

-        باور داریم: تاکنون از سوی بخش های گوناگون جامعه، به ویژه از سوی شورای شهر و شهرداری یزد، توجّه بایسته به رشد و بالندگی فرهنگ و هنر ریشه دار ایرانی، اسلامی و بومی این شهر کهن و تاریخی نشده است. با احترام نسبت به همه تلاش هایی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته، باور داریم باید این رویکرد تجدید شده و با تدوین نقشۀ راهبردی فرهنگی و هنری، نگاهی ویژه به این ظرفیّت قوی و ارزنده شده، و کاربری عملی و ملموس در زندگی عمومی و شهری مردم  بیابد. زیرا که: ان الله جمیل و یحبّ الجمال و یحبّ ان یری اثر نعمته فی عبده.  بدیهی است در این صورت، شهر و زندگی و جامعه ای زیباتر، شادتر و پویاتر خواهیم داشت.

-        باور داریم: عالمان، اندیشمندان، متفکّران و هنرمندان واقعی یک شهر و یک جامعه، گوهرهای زیبندۀ آن جامعه و گنج ها و ثروت های آشکار مردم آن جامعه هستند. باور داریم حقّ هر شهر و هر جامعه ای است تا از این سرمایه و ثروت ارزنده خود، کمال بهره وری و بهره مندی را داشته باشد.

-        باور داریم: کارهای بزرگ و تاثیر گذار، تنها از انسان های دانا ، توانا و دارای اندیشۀ سلیم، هنرمندانه و زیبا، بر می آید و بس. همه تلاش ما، واگذاری آن کارها به این انسان ها خواهد بود. باور داریم تنها و تنها، این مهم، رمز موفقیّت جوامع خواهد بود.

بر سر این باور ها، با خودمان و خدای خودمان و هنرمندان و عالمان و اندیشمندان و تک تک مردم خوب و خونگرم جامعه خودمان، عهد و پیمانی ناگسستنی می بندیم.

نامزدهای ائتلاف هنرمندان یزدی در چهارمین دورۀ انتخابات شورای اسلامی شهر یزد:

محمد جواد اولیاء           سید حسن خبیری         حمید رضا صالحیّه

خرداد 1392

گفتنی است این ائتلاف فرهنگی، ورزشی و هنری با شعار دانایی، توانایی و زیبایی، توسط جمع زیادی از هنرمندان و پیشکسوتان همه انجمن ها و رشته های هنری تشکیل شده و در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر یزد از آقایان: محمد جواد اولیا، سید حسن خبیری و حمیدرضا صالحیه حمایت کرده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا