به گزارش کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات بافق ، اولین جلسه آموزشی – توجیهی کاربران رایانه ویژه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی با حضور رئیس ستاد انتخابات ، اعضای کمیته فنآوری اطلاعات انتخابات و کاربران شعب اخذ رای در محل فرمانداری بافق برگزار شد.

"علی اصغر رنجبر" در اولین جلسه آموزشی توجیهی کاربران رایانه ای بر اهمیت، شور و حساسیت امر انتخابات تاکید و گفت: همه ما بایستی با رعایت اصول تقوا و امانتداری در انجام وظایف محوله کوشا بوده و سعی کنیم انتخابات پیشرو را با جدیت و هماهنگی بهتر برگزار نماییم.

وی گفت:‌ یکی از مهمترین و کلیدی ترین وظایف اعضای شعب متوجه کاربران رایانه ای است .

رئیس ستاد انتخابات بافق خاطر نشان کرد: هیچ یک از اعضا نباید بر نقش آفرینی کار خود در برگزاری انتخابات بی توجه باشد زیرا عملکرد ضعیف عضوی متوجه همه خواهد شد.

رنجبر به ایجاد بستر مناسب برگزاری انتخاباتی شفاف و باشکوه در خرداد ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: عمل به مر قانون اساسی و انتخابات شائبه اعمال نفوذ تخلف و جابجایی یک رای را هم از بین خواهد برد.

در ادامه جلسه مسئول کمیته فناوری و اطلاعات انتخابات بافق دستورالعمل ها و موارد لازم در خصوص نرم افزار ویژه انتخابات را برای کاربران رایانه مطرح کرد و گفت: ثبت و ارسال صورت جلسه شروع انتخابات و اعلام شمارش نهایی آرا توسط این نرم افزار ارسال خواهد شد .

"مهدی فتاحی" افزود: در روز انتخابات استعلام هویت افراد از لحاظ داشتن سن قانونی و تکراری نبودن رای همچنین مشخص شدن تعداد تعرفه مصرفی را بصورت آنلاین به ستاد مرکزی انتخابات ارسال می نماید.

به گفته فتاحی تعداد کاربران رایانه 45 نفر می باشد که از این تعداد 18 نفر از آنان زن می باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا