عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به اینکه عده‌ای سعید جلیلی را کاندیدای جریان انحرافی می‌دانند، گفت: بعضی می‌گویند جلیلی کاندیدای جریان انحرافی است در حالی که انحراف مربوط به کسانی است که منم منم می‌کنند.

 به گزارش یزد فردا: کامران باقری‌لنکرانی شنبه‌ شب در همایش حامیان سعید جلیلی در مسجد صاحب‌الزمان (عج) یزد با اشاره به باقی ماندن کمتر از یک هفته به انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اینکه این انتخابات را چگونه ببینیم به نوع رفتار ما بستگی دارد.

وی افزود: عده‌ای انتخابات را مسابقه می‌بینند و این عده تمام توان خود را بر این گذاشته‌اند که برنده شوند و این برنده شدن ممکن است به هر قیمتی برای آنها تمام شود.

باقری لنکرانی عنوان کرد: برخی برای برنده شدن، وعده‌هایی می‌دهند که در توانشان نیست؛ در حالی که نباید انتخابات را میدان مسابقه ببینند و طرف مقابل را حقیر بشمارند.

وی تصریح کرد: برخی تنها به این می‌اندیشند که چه اقدامی برای آنها رأی‌آور است؛ نه اینکه چه چیزی درست و به نفع اسلام و کشور است.

باقری لنکرانی خاطرنشان کرد: اگر نگاه ما این باشد که برای رضای خدا و خدمت به مردم وارد صحنه انتخابات شویم، آنگاه دیدگاه تغییر می‌کند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ انتخابات ما به سمتی می‌رود که تحقق یک حماسه سیاسی را رقم بزند.

وی بیان کرد: آفت انتخابات این است که نگاهمان به برد و باخت باشد، اما اگر انتخابات را وظیفه و موقعیتی برای خدمت ببینیم، آنگاه موضوع عوض می‌شود.

باقری لنکرانی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم حماسی رفتار کنیم، حق نداریم دیگران را تخریب کنیم و به قیمت تخریب دیگران رأی بیاوریم؛ بلکه در این حماسه باید بین حماسه و پاسخگویی به مشکلات امروزمان جمع‌بندی کنیم و از اصولمان دست نکشیم.

وی یادآور شد: دو سال است که فشار تحریم‌ها بر کشور ما افزایش یافته و دشمن هرکاری توانسته در این مدت علیه کشور ما انجام داده است.

باقری لنکرانی ادامه داد: در مقابل زحماتی که کشورهای مخالف، علیه ما به کار بسته‌اند، باید مقاومت کنیم؛ چنانچه در طول تاریخ در مقابل کشورهای متخاصمی که علیه ما با یکدیگر همکاری کردند، مقاومت کردیم.

وی، راه‌حل این مسئله و موفقیت در مقاومت را خوداتکایی دانست و افزود: فقط از این طریق می‌توانیم در مقابل دشمنان ایستادگی و مقاومت کنیم.

سخنگوی جبهه پایداری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: کشور ما کشور پرظرفیتی است و از میان 80 میلیون جمعیت کشور، درصد قابل توجهی دانشجو و دانش‌آموز هستند و قشر دانشجو توانسته‌اند در ناملایم‌ترین شرایط طبیعی مانند محیط کم باران یزد، محصولاتی را پرورش دهند که باعث حیرت است.

وی تأکید کرد: البته اگر غیر از این باشد، دچار یک اشتباه تاریخی شده‌ایم، چراکه اگر بخواهیم مشکلاتمان را حل کنیم، باید به خوداتکایی برسیم.

باقری لنکرانی تصریح کرد: چاره ما این نیست که کدخدای جهان را راضی نگه داریم؛ در حالی که این باور اصولاً غلط است و باعث می‌شود دشمن فشار خود را بر ما بیشتر کند.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل ما در حال حاضر این است که از ظرفیت 10 میلیون دانشجو به دلیل عدم توجه و مدیریت استفاده نکرده‌ایم؛ در حالی که آنها به طور قطع می‌توانستند در تولید و صادرات تأثیرگذار باشند و این بی‌توجهی با اعتقاد ما هم‌خوانی ندارد.

باقری لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: هشت کاندیدای مطرح شده ریاست جمهوری، همه خوب و اصلح هستند، اما در این میان سعید جلیلی را پیشنهاد می‌کنیم، چراکه او دعوت به خود نمی‌کند؛ بلکه دعوت به گفتمان انقلاب اسلامی دارد و این نکته افتخار این کاندیداست.

وی یادآور شد: عده‌ای می‌گویند که جلیلی کاندیدای جریان انحرافی است؛ در حالی که انحراف مربوط به کسانی است که برای خود شأنیت قائل هستند و منم منم می‌کنند.

باقری لنکرانی با اشاره به مناظره شب گذشته کاندیداها، عنوان کرد: تحمل نقدپذیری در کاندیداها بسیار حائز اهمیت است و کاندیدا نباید هنگامی که نقد می‌شود، رگ گردنش متورم شود؛ حتی اگر نقد غیرمنصفانه باشد، بلکه باید از آن درس بگیرد.

وی تصریح کرد: اینکه کسی نقدپذیر نباشد و همه کارهایش را درست بپندارد، بیشتر ما را نگران می‌کند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری همچنین با اشاره به 24 خرداد، یادآور شد: این واقعه تکرارشدنی نیست و همه باید با چشم باز و با حجت روشن دست به انتخاب بزنیم و بین کاندیداها شخص اصلح را بشناسیم.

وی در پایان اذعان داشت: اداره این کشور جز با صداقت، استقامت و بالاتر از همه با ایمان به خدا شدنی نیست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا