قائم مقام وزیر بهداشت عراق برای همکاری‌های بیشتر در زمینه خدمات بهداشتی درمانی و دارویی به ایران پیشنهاد داد.

قائم مقام وزیر بهداشت عراق برای همکاری‌های بیشتر در زمینه خدمات بهداشتی درمانی و دارویی به ایران پیشنهاد داد.

به گزارش  مهر، دکتر ستار الساعدی ظهر امروز ضمن دیدار با وزیر بهداشت گفت: بیماران چشمی عراق چندین مرتبه برای درمان به ایران اعزام شده‌اند و درمان آنها به خوبی انجام شده است.

وی ضمن اشاره به قراردادهایی در زمینه تجهیزات پزشکی گفت: کشور عراق می‌تواند با کشورهای غربی و اروپایی قراردادهایی داشته باشد، اما ما مایلیم با ایران بیشتر از غرب در زمینه‌های درمانی، دارویی و پزشکی همکاری داشته باشیم. این موضوع را صادقانه و از صمیم قلب ثابت می‌کنیم نه تنها با زبان.

الساعدی افزود: امیدواریم در زمینه این همکاری‌ها زمان‌بندی‌هایی میان دو طرف قائل شویم، همچنین امیدواریم شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی ایران تنها برای ثبت‌نام به عراق نیایند بلکه داروها و تجهیزاتشان را نیز به عراق عرضه کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت عراق به سرمایه‌گذاری‌هایی که از سوی دیگر کشورها برای ساخت بیمارستان در عراق صورت گرفته اشاره کرد و گفت: از ایران نیز دعوت می‌کنیم برای ساخت بیمارستان در داخل عراق اقدام کند و در این زمینه رقیبی جدی برای دیگر کشورها مانند ترکیه باشد.

وی همچنین از ایران خواست که شرکتهای دارویی و تجهیزاتی درجه A را به عراق معرفی کند و گفت: چرا که رقبای آنها کشورهای غربی هستند و همچنین ما مشکل مالی برای تامین هزینه‌های این شرکت‌ها نخواهیم داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا