مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدگفت: برنامه های فرهنگی ـ هنری در سطح استان ويژه بيست و چهارمين سالگرد ارتحال حضرت امام خمينی(ره) در نظر گرفته شده است.

 

بهرام عبدالحسینی با اشاره به اینکه برنامه‌ريزی لازم برای هرچه باشكوه‌تر برگزار شدن بيست و چهارمين سالگرد رحلت حضرت امام خمينی(ره) صورت گرفته شده است،اظهارداشت:برنامه‌های متنوع فرهنگی ـ هنری در سطح استان برگزارمی گردد.

 

وی تصريح كرد: بخش اعظم اين برنامه‌ها با محوريت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و واحدهای تابعه برنامه‌ريزی شده كه از جمله اين برنامه‌ها می‌توان به برگزاری جشنواره روح خدا به مناسبت رحلت امام خمینی(ره) اشاره کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدافزود: مقاله نویسی، شعر و سرود، مسابقه پیامکی، وصیت نامه امام(ره)، نشریات تجربی و ویژه نامه های مساجد، وبلاگ نویسی، مسابقه کتابخوانی، نقاشی و خوشنویسی، نامه ای به روح خدا، عکاسی و خاطره نویسی از محورهای این جشنواره است.

 

وی موضوعات بخش مقاله نویسی را شامل امام خمینی(ره) و مساجد، امام خمینی(ره) و فرهنگ هنر، امام خمینی(ره) و بیداری اسلامی، امام خمینی(ره) و سیاست (حماسه سیاسی)، امام خمینی(ره) و جوانان، امام خمینی(ره) و اقتصاد اسلامی(حماسه اقتصادی)، امام خمینی(ره) و مسئولان، امام خمینی(ره) و ولایت فقیه، امام خمینی(ره) و عرفان و امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد عنوان کرد.

وی ادامه داد: در بخش شعر و سرود، شرکت برای عموم علاقه مندان در تمامی گروه های سنی آزاد بوده و از هر شاعر فقط دو اثر پذیرفته می شود.

عبدالحسینی تصریح کرد: در بخش مسابقه پیامکی باید بهترین جمله پیرامون فضایل امام خمینی(ره) و شخصیت الهی و سیاسی حداقل در 5 کلمه و حداکثر در 12 کلمه نگاشته شده و به سامانه پیامکی 10008940351 ارسال شود.

وی تاکید کرد: در بخش وبلاگ نویسی علاقمندان می توانند آدرس وبلاگ یا مسجد بلاگ خود را همراه با مشخصات فردی ارسال کنند.

وی بیان کرد: مسابقه اینترنتی کتابخوانی از کتاب ولایت فقیه تالیف امام خمینی(ره) برگزار می شود

وی افزود: در بخش نقاشی که در 2 بخش زیر10 سال و 10 الی20 سال برگزارمی شود هر شرکت کننده فقط 2 اثر می تواند ارایه دهد و آثار فقط در A3 کار شود.

این مقام مسئول افزود: در قسمت خوشنویسی که در 2 بخش زیر 15 سال و بالای 15 سال برگزار می شود علاقه مندان باید عبارات امام روح الله، پیر جماران و روح خدا را در A4 مخصوص خوشنویسی کنند.

وی ادامه داد: علاقه مندان می توانند نامه ای را در 1 الی 2 صفحه به امام خمینی(ره) به عنوان پدر پیر انقلاب اسلامی بنویسند و به آدرس دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: علاقه مندان در قسمت خاطره نویسی می توانند در مورد دیدارها و ملاقات های امام و یا در مورد اتفاقات بوجود آمده در حرم ایشان در بهشت زهرا و یا در مورد شرکت در کاروان های اعزامی جهت ارتحال امام و... خاطرات خود را در 3 تا 5 صفحه بنویسند.

وی بیان کرد: در بخش عکاسی، هر عکاس می تواند 5 عکس منتخب خود را در زمینه موضوعات جشنواره به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

عبدالحسینی گفت: شرکت کنندگان می توانند آثار خود را تا پایان ساعت اداری 2 مرداد سال جاری همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع)  ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه زمان برگزاری جشنواره از سوم خرداد همزمان با ولادت امام علی(ع) تا 18 مرداد مقارن با عید سعید فطر است،.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد درپایان برگزاری ويژه‌برنامه‌های شعرخوانی با عنوان در سوگ آفتاب، نمايشگاه‌های عكس، نمايشگاه‌های طراحی و نقاشی ، برگزاری مسابقه كتابخوانی در سطح كانون‌های مساجد، برگزاری محافل انس با قرآن را بخشی از برنامه‌های فرهنگی ـ هنری یاد شده اعلام کرد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا