حسين شاكر اردكاني گاهی در خلوت از خودم می پرسم چرا باید رای بدهم؟! ای کاش در سرزمین دیگری انتخاب می کردم تا فردا جوابگوی آن نباشم!

چرا باید در انتخابات شرکت کنم؟!

گاهی در خلوت از خودم می پرسم چرا باید رای بدهم؟!

ای کاش در سرزمین دیگری انتخاب می کردم تا فردا جوابگوی آن نباشم!

ای کاش شهدا لحظه ای از ما غافل می شدند و من رای …!

مگر غیر از این است که:

به آنهایی که رای داده ام با آرامش سر بر بالین گذاشتند، در حالی که از نا آرامی و التهاب قشر وسیعی از مردم آگاه بودند!

موج نگرانی و بارقه امید را در چهره های مردم در هنگام اخذ رای درک کردند، اما به زودی آنها را فراموش کردند!

اولویت امور را در تامین نیازهای ضروری قشر آسیب پذیر دیدند، اما رقابت های بیهوده سیاسی را ترجیح دادند!

بر طبل آزاد اندیشی و شنیدن صدای مخالف و منتقد کوبیدند اما بعد از تکیه زدن بر مسند قدرت، تحمل خود را از کف دادند!

معضلات جامعه را خوب تشخیص دادند، اما در درمان آن عاجز بودند!

منابع کافی را برای رفع نیازهای مردم را در اختیار داشتند، اما ثروت سوزی و فرصت سوزی کردند!

ادبیات رنگین برای اصلح بودن را حفظ بودند، اما فیزیک لازم برای عمل به آنها را نیاموخته بودند!

در پاسخ به مطالبات قانونی مردم قاطع نبودند، اما در استیفای حقوق دولت از مردم، قانونمند بودند.

پس رای دادن را چه سود؟!

داشتم تصمیم جدی می گرفتم که رای ندهم که نگاه تیز شهید سید مهدی تابنده از درون قاب عکس روی دیوار ذهنم را برد به زمانی برد که تو دانشکده به بعضی از دانشجوهایی که به عملکرد مسئولین معترض بودند و به این بهانه قصد رای دادن نداشتند می گفت:

انتخابات برای تعیین دولتها و مجلس هاست، ولی ماهیت برگزاری انتخابات به اصل نظام مربوط است. ضعف و ناکارآمدی مسئولین ارتباطی به اصل نظام ندارد چون اصول حاکم بر نظام اسلامی مبتنی بر صداقت و احترام به حقوق افراد است و این اصول ارزشمند از مبانی تعالی بخش دین مبین اسلام نشات گرفته است.

او می گفت: پدران و برادران ما با اعتقاد و ایمان راسخ برای احیای مظاهر دینی و ارزشهای اسلامی و مبارزه با ظلم و ستم، کاملا آگاهانه تکلیف را در مبارزه با حکومت طاغوت دیدند و جان و مال خود را در طبق اخلاص گذاشتند و تعداد زیادی از جوانان ما خون خود را نثار کردند تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

ما وارث همان نسلیم و نظام اسلامی ما مولود همان انقلاب است. به فاصله کمی همان مردم با وجود کاستی ها و بدون اینکه دستگاه های رسانه ای انها را به حفظ نظام دعوت کنند! تکلیف را در دفاع از نظام اسلامی و خاک وطن در مقابل تهاجم ۸ ساله دشمنان دیدند.

او می گفت: مگر نظام اسلامی را دولت ها و یا مجلس ها به ما اعطا کرده اند که عملکرد آنها تعیین کننده میزان تعهد ما به نظام اسلامی باشد؟

دولتها و مجلس ها کانون های موقتی هستند که به صورت دوره ای با رای مردم انتخاب می شوند و کارنامه آنها نمی تواند هیچ خللی در اصل نظام مقدس اسلامی ایجاد کند.

سید مهدی می گفت: اتفاقا من اعتقاد دارم که عملکرد انتقاد آمیز مسئولین بهترین دلیل برای رای دادن است. چون مردم می توانند در انتخابات با «نه» گفتن به آنهایی که قدر فرصت و توفیق خدمت به مردم و سربلندی نظام حاکمیت را ندانسته اند، با انتخاب فرد لایق تر، نسبت به سهم خود در تصمیم گیری برای نظام اسلامی ارزش قائل شوند. اما بی تفاوتی می تواند مشکلات قبلی را تکرار کند.

او می گفت: تردید در همراهی نظام به معنای نادیده گرفتن شعور سیاسی و آرمان نسلی است که با آگاهی کامل نهضت را همراهی کردند و این جفا در حق تاریخ این مردم است!

سید مهدی تابنده شیمیایی بود و در بستر بیماری به شهادت رسید.

مرور این خاطرات بی اختیار مرا دلتگ او کرد، نفسم را در سینه حبس کردم و تصمیم راسخم را گرفتم که حتما رای بدهم.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا