یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به الگوی مقاومت و پیشرفت، گفت: ما بدون چنین الگویی نمی‌توانیم تمدن اسلامی و آرمان‌های‌مان را محقق کنیم.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سعید جلیلی که شامگاه شنبه در مسجد امام خمینی(ره) قزوین در جمع مردم این شهر سخن می‌گفت، اظهار داشت: 50 سال است که مردم ما به رهبری روحانیت حرکت ممتازی را در تاریخ شیعه و در صحنه جهانی شروع کرده‌اند که پناه بردن به یک کهف حصین بود.

وی افزود: مردم ما پناهگاهی یافته و به آن پناه بردند که برای آنها استحکام دارد در حالی که بسیاری از ملت‌ها و کشورها سال‌ها به مرجعی پناه بردند که بر سر آنها خراب می‌شد.

جلیلی از کمونیزم به عنوان یکی از این پناهگاه‌ها نام برد و گفت:‌ 70 سال جمهوری‌های شوروی سابق به مکتبی پناه بردن که بر سر آنها خراب شد در حالی که مردم ما به کهفی پناه بردند که آنها را حفظ کرده است.

نامزد انتخابات یازدهم گفت: مرجع ملت ایران یک کشتی جاری بود که نه تنها حرکت داشت بلکه توانست ما را از موج‌های خروشان و فتنه‌های فراوان عبور داده و به نجات و آرامش برساند.

جلیلی شاخص این پناهگاه را ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: اگر می‌خواهیم با عبور مطمئن از پیچ‌ها و موج‌های فتنه به پیشرفت برسیم تنها راهش همراهی با ولایت فقیه است و انحراف و جلو رفتن یا عقب ماندن از ولایت فرجامش غرق شدن است.

وی تصریح کرد: این تنها باور ما نیست بلکه تجربه ما هم هست چرا که در 34 سال اخیر دیدیم کسانی که با ولایت زاویه گرفتند یا جا ماندند و یا دچار تباهی شدند.

«ما هم یاد گرفتیم و هم تجربه کردیم کسانی که در مسیر حرکت خود با ولایت همراهی و ملازمت داشتند همه قله‌ها را توانسته‌اند فتح کنند».

جلیلی با اشاره به قرار داشتن در پیچ تاریخی گفت: بر مبنای نگاه و تجربه ما مسیر پیشرفت ملت می‌تواند در سایه اسلام ناب محمدی و ولایت فقیه و باور به مردم و مشارکت آنها در همه عرصه‌ها پرشتاب‌تر شود.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری و تثبیت نظام اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری وارد مرحله جدید تمدن‌سازی اسلامی شدیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت:‌ امروز جمهوری اسلامی و شجره طیبه‌ای که امام (ره)‌ 50 سال قبل نهال آن را کاشتند تکثیر شده و شاخه‌های تنومند یافته و جهان منتظر یک الگو است.

جلیلی این الگو را مقاومت و پیشرفت ذکر کرد و افزود: ما بدون چنین الگویی نمی‌توانیم تمدن اسلامی و آرمان‌های‌مان را محقق کنیم.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم الگو و شاهدی زنده به دنیا عرضه کنیم می‌توانیم به بزرگان قزوین همچون رجایی، بابایی و ابوترابی اشاره کنیم.

«این سه بزرگوار الگوهایی بودند که در قله قرار داشتند و نماد تبعیت از ولایت فقیه بودن و نشان دادند که ولایت‌پذیری و عدالت‌خواهی با کارآمدی، ساده‌‌زیستی و خدمتگزاری به مردم هیچ منافاتی ندارد».

جلیلی تصریح کرد: این سه عزیز در بن‌بست‌ شکنی الگو بودند و نشان دادند در بسیاری از تهدیدات و بلکه همه آنها را می‌توان به فرصت تبدیل کرد.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم جز با تکیه بر گفتمان اسلام ناب محقق نخواهد شد و گفتمان اسلام ناب جز با حضور توده‌های مردم پیش نمی‌رود.

وی افزود: علامه جوادی آملی فرمودند که توده‌های مردم حامی دین هستند و نباید به خاطر رضایت برخی افراد خاص رضایت توده مردم نادیده گرفته شود.

جلیلی گفت: در مسیر شکل‌گیری پیشرفت هر کسی کوچکترین زاویه را از گفتمان اسلام و نظام و رهبری بگیرد نه تنها به پیشرفت خدمت نکرده بلکه به پس‌رفت کمک کرده است.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: وقتی می‌توانیم به سوی پیشرفت حرکت کنیم که چارچوب‌های اسلام ناب و آموز‌ه‌های امام و رهبری را در تمام ابعاد حکومت جریان دهیم.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه و کار ویژه رئیس جمهور در مقام رئیس قوه مجریه این است که ساختار اجرایی و اداری کشور را به گونه‌ای مدیریت و تنظیم کند که از همه ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.

جلیلی ادامه داد: این یک ضرورت است که در مسیر پیشرفت به گونه‌ای برنامه‌ریزی و مدیریت کنیم که جوانان ما به جای آن که دنبال کار باشند هر یک از آنها کارآفرین باشند.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری بر همین اساس تأکید کرد: باید ساختار اجرایی و اداری کشور به گونه‌ای اصلاح شود که به دنبال مردم برود نه اینکه مردم نگران عبور از سد دستگاه‌های دولتی و هفت خوان بروکراسی اداری باشند.

وی گفت: وقتی می‌توانیم پیروز شویم که سازوکارها در جهتی باشد که تفکر دلنشین بسیجی در کشور حاکم شود که تحقق این برعهده رئیس جمهور است.

جلیلی اظهار داشت: اینکه رهبری فرمودند اقتصاد مقاومتی و تبدیل تحریم به فرصت‌ها ارزیابی دقیق ایشان از ظرفیت‌ها و واقعیت‌های جامعه است.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: دشمن برای ما فرش قرمز پهن نمی‌کند اما در هر موضوعی به دنبال آسیب‌رسانی به ما بوده همان موضوع به نقطه قوت ما بدل شده است.

وی در همین راستا به پیشرفت‌های دفاعی و هسته‌ای و نانوتکنولوژی اشاره کرد و گفت: امروز در یک موقعیت بسیار ممتاز قرار داریم که محصول مقاومت مثال‌زدنی ملت ما است.

جلیلی افزود: ما امروز در موقعیت خیبر هستیم نه شعب ابی‌طالب و نباید عده‌ای با تردیدافکنی ما را از پشت خیمه‌های دشمن برگردانند.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز دولت‌مردان آمریکایی رسماً اعلام می‌کنند که قدرت جمهوری اسلامی قابل انکار نیست و این مدیون اسلام ناب به پرچمداری امام و مقام معظم رهبری و همراهی مردم است.

جلیلی در پایان با بیان اینکه امروز دشمن نمی‌تواند به هیچ یک از حقوق ملت ما طمع کند، تأکید کرد: مسیر پیشرفت و اقتدار تحت رهنمودهای رهبری با قوت و شدت ادامه می‌یابد به شرط آن که پیرو رهبری باشیم و همراه با ولایت حرکت کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا