نام کتاب: طراحی نظم به شیوه فنگ شویی

نوشته: کارن کینگستون

ترجمه: گیتی خوشدل

نشر: پیکان تهران

تعداد صفحات: 186 صفحه

چاپ مورد استفاده: چاپ سوم 1383

همه ما دچار نوعی انباشتگی هستیم،  انباشتگی چیست؟ در چه قسمت هایی اتفاق می افتد دلایل آن کدام است، آثار آن چیست؟ چگونه می شود از شر آن خلاص شد با خواندن این کتاب با این موضوع آشنا و کاربرد «فنگ شویی» در سر و سامان دادن به آن را خواهید شناخت اما بد نیست خلاصه ای از آن آورده شود:

انباشتگی در خانه، اتومبیل، محل کار، فکر و روح، عواطف و احساسات و جسم اتفاق می افتد در جسم از طریق پرخوری، در خانه از طریق جمع کردن وسائل و لوازم بی مصرف و به درد نخور و دور انداختن و در روح و جسم از طریق جمع کردن احساسات مختلف مثل رنجش، قضاوت و دلخوری و غیره حاصل می شود.

انباشتگی منجر به کاهش انرژی در فرد و مانع جریان آزاد آن می شود و آشفتگی به بار می آرود پس انباشتگی نیاز به پالایش دارد و «فنگ شویی» هنری است کهمی تواند انسان را از انباشتگی و عواقب ناگوار آن نجات بخشد. «فنگ شویی» یعنی هنر ایجاد تعادل و هماهنگی در جریان طبیعی انرژی های پیرامون مان، تا در زندگیمان تأثیراتی سودمند پدید آورد،  این تعریض است که نویسنده کتاب که از سال 1393 میلادی رسماً «فنگ شویی» را تدریس و آموزش می دهد از آن بیان می کند.

در این کتاب مؤلف سعی کرده در سه بخش موضوعات را شرح دهد این بخش ها عبارتند از:

بخش 1 مفهوم انباشتگی

بخش 2 تشخیص انباشتگی

بخش 3 پالایش انباشتگی

در بخش اول خود موضوع طرح شده و خواننده را متوجه معضلی به نام انباشتگی و مثالهایی از آن می کند و تعریض ارائه داده و تأثیرات انباشتگی را بر وجود آدمی بر می شمارد و سپس دلایل حفظ انباشتگی را ذکر می کند.

انباشتگی از نظر لغوی یعنی مجموعه در هم ریخته و نامنظمی از اشیاء که البته جنبه فیزیکی آن است و شامل چیزهایی که استفاده نمی شود و یا دوست نداریم، چیزهای نامرتب و نامنظم، اشیایی زیاد در محل کوچک و چیزهای ناتمام می شود.

انباشتگی سبب می شود که آدمی احساس رخوت و خستگی کند و در گذشته بماند روی وزن و شادابی اثر می گذارد، انسان را گیج می کند و بقیه اثرات که خود بخوانید.

برخی دلایل انباشتگی عبارتند از: حفظ هویت، جاه و مقام، امنیت خواهی، تملک جویی، ارث حرص و طمع، خساست و وسواس جالب اینکه بسیاری از این گفته ها در آموزه های دینی ما وجود دارد که به آن توجه کافی نکرده ایم و به صورت عملیاتی در نیاورده ایم.

در بخش دوم کتاب سعی شده نمودهای انباشتگی را نشان دهد و تشخیص آن را با شبکه بندی فنگ شویی آسان کند نموده ای از انباشتگی در این فصل بیان شد مانند انباشتگی کاغذی، مجموعه ها یا کلکسیونها، هدایا، جعبه ها، اشیای جاگیر و بسیاری دیگر و محل هایی که بیشتر برای انباشتن استفاده می شود مانند انباری، زیرزمین، پارکینگ هم معرفی شده است.

و در بخش سوم کتاب عنوان شده است که انباشتگی نیاز به پالایش دارد و که در چندین بعد باید اتفاق بیفتد در بخش خانه و تن و جسم و روح و روان و عواطف که راه های این پالایش بیان شده است که مثلاً در بخش آن تغییر در شیوه تغذیه و روزه گرفتن پیشنهاد شده و در بخش روان و عواطف کنار گذاشتن نگرانی ها، خود داری از داوری و انتقاد و گله و شکایت، گفتگوی ذهنی (با خود) و پشت سر مردم حرف زدن «همان غیبت خودمان» طرح شده است.

جهت سر و سامان دادن به اوضاع و احوال درونی و بیرونی خود خواندن این کتاب که پایه و اساس آن چند آموزه دینی و سنتی است بسیار مفید خواهد بود، اما نهایتاً فقط کتاب را می شود معرفی کرد اما انتخاب و عمل با خود فرد می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا