کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت سازندگی گفت: بی انصافی است که خدمات انجام شده در خصوص زیرساخت های اقتصادی کشور در زمان ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی را نادیده گرفته و زیر سؤال ببریم.

 
به گزارش اعتدال ، محمدباقر قالیباف امروز عصر با حضور در نشست اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت که جهت پرسش و پاسخ صورت گرفته بود با بیان اینکه کشور ما نه مشکل منابع انسانی دارد و نه مشکل منابع مادی گفت:‌ شرایط کشور شرایط قابل قبولی برای مردم و خود مسئولان نیست شفاف و روشن است که در موضع اقتصادی و فرهنگی کارنامه قابل قبولی نداریم.

وی با بیان اینکه برای آگاهی از مشکلات باید آسیب شناسی دقیقی صورت بگیرد ادامه داد:‌ با تجربه ای که در حوزه کارهای مدیریتی در طول سالیان گذشته دارم متوجه شدم که ضعف مدیریت و سوء تدبیر و بی توجهی به قوانین و مقررات و کار جمعی و یک کار ستادی دقیق و دوری از اجرای برنامه های مصوب و تک روی از مواردی است که زخم کهنه ای بر بدنه بخش اداری و اجرایی کشور وارد کرده است.

شهردار تهران با بیان اینکه با یک وحدت و همدلی و توجه به قانونمداری در همه زمینه ها بخش قابل توجهی از مشکلات حل خواهد شد ادامه داد:‌در این زمینه نیازمند برنامه مدونی هستیم درست است که سند چشم انداز داشته و تقریبا در همه موضوعات سیاست کلان ابلاغ شده است اما باید بررسی کرد که از برنامه پنجم چقدر پیش رفتیم.

قالیباف با بیان اینکه آنقدر ضعیف عمل کردیم که نمی توانیم تشخیص دهیم که اشکال از برنامه ریزی است یا مجری برنامه، برنامه را محور قرار نداده افزود:‌ بنابراین باید برنامه دقیقی تنظیم شود.

وی با بیان اینکه مسئله بعدی کارنامه کاری من است ادامه داد: ‌بعد از گذشت ۳۴ سال از انقلاب در حوزه های مختلف نظامی،‌ انتظامی عمرانی و سازندگی و فرهنگی کارنامه مشخصی در حوزه کاری خود دارم .

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه می توان مشخص کرد که فرد برنامه دهنده قدرت اجرا دارد یا خیر گفت:‌ اشکال ما در برنامه نیست بلکه اشکال در تحقق آن است اتوبان امام علی(ع) که روز ولادت حضرت علی(ع) افتتاح شد یک اتوبان است که غیر از کارهای آسفالت و مهندسی اقدامات دیگری ندارد اما در حال حاضر پروژه هایی در کشور وجود دارد که ۳۰ سال است روی زمین مانده و این ناشی از عدم وجود مدیریت است.

وی با اشاره به خصوصیات سیستم فعلی اداره کشور گفت:‌سیستم فعلی اداره کشور بسیار متمرکز،‌ فسیل،‌ از دست رفته و پرهزینه است که باید اصلاح شود.

قالیباف با اشاره به طرح های خود در بحث اقتصاد گفت:‌ من توان ندارم که بگویم ظرف ۱۰۰ روز می توانم مشکلات را ساماندهی کنم.

وی با اشاره به پروژه صدر ـ‌ نیایش گفت:‌در اجرای پروژه صدر ـ ‌نیایش زمانی که قصد داشتم در سیستم بانکی کاری انجام دهم ۴۶۰ امضا جمع کردم که هزار و ۴۰۰ برگ  پرونده شد و یک تیم تمام وقت نیز آن را دنبال کردند و بعد از یک سال و اندی توانستم پول نقدی را گرفته و ال سی باز کنم تا کار انجام شود.

قالیباف با بیان اینکه زمانبندی من دو ساله است گفت:‌در این دو سال ابتدا به گرانی و تورم، ‌بیکاری و اشتغال که نتیجه آن ثبات و آرامش اقتصادی در بازار صنعت و تولید است رسیدگی خواهم کرد تا این عملکرد باعث شود اقتصاد ایران قابل کنترل و قابل انعطاف شود بنابراین در بحث گرانی و بیکاری اولویت ما آرامش دادن به بازار ارز و دلار است.

وی با بیان اینکه باید در تصمیم گیری و سیاست گذاری ثبات داشت گفت:‌باید از تصمیمات خلق الساعه جلوگیری کرد.

شهردار تهران با اشاره به لزوم کاهش هزینه های تولید گفت:‌ از دیگر اقدامات قابل انجام نظارت بر بانک ها و تسهیلات است. بانک مرکزی نباید به دولت پول توجیبی دهد تا به هر صورت که بخواهد خرج کند من هیچ وقت به  بانک شهر که از مجموعه شهرداری است نامه دستوری ننوشته ام تا درخواستی از آنها داشته باشم ولی حتماً‌نظارت دقیق بر نحوه سیاستگذاری پولی و بانکی باید اجرا شود تا علاوه بر کنترل نقدینگی پول به سمت تولید هدایت شود.

وی ادامه داد: اگر این روش ها اجرایی شود در ۶ ماهه اول سال آرامش را در کشور ایجاد خواهیم کرد و براساس آن بودجه ۹۳ را تدوین می کنیم.

قالیباف با بیان اینکه بدون مشورت و دریافت نظر از مجلس کاری انجام نمی دهد افزود: من علقه خاصی به جریانات سیاسی و تأثیر آن در اقدامات مدیریتی خود نداشته و ندارم مبنای کار من برای انتخاب و همراهی کردن با دیگران ولایت پذیری و اعتقاد به نظام دینی و دیگری مدیریت، لیاقت و عرضه داشتن است.

این کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سؤال یکی از نمایندگان مجلس در مورد تصمیم وی در بحث تولید گفت: سابقه کاری من نشان داده که به کار کارشناسی معتقد هستم من جزو مدیرانی هستم که معتقدم باید بعد از مشورت محکم بود.

قالیباف با بیان اینکه در بحث صنعت اولین اقدام جلوگیری از تعطیلی کارخانجات به صورت هدفمند و هوشمند است گفت:‌ به سرعت باید ظرفیت این کارخانجات ارتقاء یافته و آنها مجدداً‌به چرخه کار باز گردند که یک روش آن نیز دادن یارانه تولید، کاهش هزینه های تولید،‌تثبیت نرخ ارز است که بسیار در این بحث تأثیر می گذارد.

وی در پاسخ به سؤال نماینده دیگری گفت:‌ کشور ما کشوری حزبی نیست اما اگر دولت ها خود را مکلف به حرکت بر اساس اسناد بالادستی بدانند مشکل فعالیت احزاب برطرف می شود.

شهردار تهران افزود: یکی از دوستان گفت که در سیاست خارجی روال ایجاد می کند اما مگر این امر دست رئیس دولت است که حرف می زند سیاست خارجی دست حاکمیت است.

قالیباف در پاسخ به سؤال نماینده دیگری در مورد ائتلاف سه گانه گفت:‌ در ائتلاف سه گانه ما برادران کنار هم قرار گرفتیم و بحث این بود که براساس مشروعیت و مقبولیت و کارآمدی با مکانیزم مشخص شده این ائتلاف پیش رود و بتوانیم کار جمعی انجام دهیم و در فعالیت های انتخاباتی همکاری کنیم.

وی با بیان اینکه تا زمان ثبت نام کلیت کار به همین صورت پیش رفت ادامه داد:‌ اما شرایط سیاسی به طوری شد که با هم ثبت نام کردیم و بعد از احراز صلاحیت ها نیز شرایط طوری رقم خورد که با هم باشیم بعد از احراز صلاحیت ها قرار به برگزاری جلساتی سه نفره شد اما به دلیل مشغله کاری فقط به صورت دو نفره جلسه برگزار کردیم تا دیروز که سه نفری کنار هم نشستیم.

قالیباف با بیان اینکه براساس توافق انجام شده قرار بود براساس نظرسنجی ها تصمیم گیری شود گفت: در نظرسنجی ها وضعیتم از بقیه مناسب تر است بنابراین در جلسات برگزار شده بعد از احراز صلاحیت ها سکوت می کنم زیرا تصورم این است که فکر می کنند قالیباف در حال فشار آوردن است و تا کنون نیز مصاحبه ای از من ندیده اید. ‌

وی با بیان اینکه مبنا این است که یک نفر حضور یابد گفت:‌ هر جمع بندی که صورت گیرد به دلیل اینکه قول دادم ائتلاف را بر هم نمی زنم و به آن تصمیم گیری پایبندم.

شهردار تهران با بیان اینکه کشور در سیاستگذاری پولی و مالی رها است تصریح کرد:‌ یارانه های مستقیم حتماً باید ادامه یابد این یارانه ها را باید به تولید داد تا قدرت خرید مردم را بالا برد.

وی با اشاره به نظر خود در مورد سیاست خارجی گفت: سیاست خارجی برای ما مفید است که منافع ملی،‌امنیت ملی و آرمان ها و امیدهای ما را تضمین کند. سیاست خارجی در اختیار رئیس دولت نیست و وی تنها یک فرد تأثیرگذار در این زمینه است و این بخش بر عهده حاکمیت است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی اولویت اول ماست گفت: رشته من در دانشگاه در حوزه ژئوپلتیک است و ایران نیز از موقعیت جغرافیایی منحصر بفردی برخوردار است اما دیپلماسی ما ضعیف عمل کرده و تا الان نسبت به موقعیت ایران غفلت شده بنابراین این ضعف ها باید رفع شود.

وی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از نمایندگان مبنی بر اینکه اولویت شما صنعت است یا کشاورزی گفت: این سؤال سؤال درستی نیست و هر دو لازم است سؤال شما مانند این است که بپرسید جامعه به عدالت نیاز دارد یا آزادی بنابراین باید اولویت بندی ها به درست اجرا شود.

قالیباف تصریح کرد: بیان جملاتی همچون چوب لای چرخ کردن،‌قانون اجازه نداد و جملاتی از این قبیل در سیستم من وجود نخواهد داشت.

این کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت سازندگی گفت: بی انصافی است که خدمات انجام شده در خصوص زیرساخت های اقتصادی کشور در زمان ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی را نادیده گرفته و زیر سؤال ببریم. /
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا