یزدفردا:آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصحلت نظام و نامزد رد صلاحیت شده یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با دهها تن از اعضای فعال در ستادش ضمن قدردانی از زحمات آنها گفت که حضور در عرصه یک ایثار و از خود گذشتگی است.

اکبر هاشمی رفسنجانی در سخنانی تکان دهنده در جمع اعضای ستاد خود با بیان اینکه “با این کوه مشکلات هرکس که راضی به پذیرفتن مسوولیت باشد باید ابتدا قصدش را پرسید که با این بودجه بدون منابع چگونه می خواهد ۲۵ درصد حقوق کارمندان را افزایش دهد؟ می پرسد: دولتی که بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به بانک ها و پیمانکاران بدهکار است را چگونه می خواهد اداره کند؟


رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرده است که با توجه به تکلیف دینی و ملی و احساس تعهدی که نسبت به انقلاب و کشور و مردم دارد بدون رضایت قلبی و با اصرار قشرهای مختلف مردمی و مراجع مجاب به حضور در صحنه شده است .

در این دیدار هاشمی اعلام کرده است که در اولین فرصت با صدور بیانیه ای دلایل حضور خود در عرصه و نکاتی را درباره رد صلاحیت خود از سوی شورای نگهبان اعلام خواهد کرد.

در این دیدار که در فضایی بسیار احساسی انجام شد، هاشمی با برشمردن برخی آمارها و ارقام اقتصادی کشور که در اثر سوء مدیریت های 8 سال گذشته به وجود آمده است گفت که شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که دولت آینده کار سختی در پیش رو دارد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه افزود: ما کشاورزی کوچکی داریم. با سم های چینی محصولات پارسال و امسال را از دست دادیم حالا ببینید مردمی که داروی چینی می خورند چه می کشند. چند سال پیش با یک تمام بهترین داروهای دنیا را می خریدیم. وضع دارو و غذا این شده و هیچکس نمی داند فردا چه می شود. به گفته ی وی کاسب وقتی جنس می دهد باید جایگزین آن را بخرد اما نمی داند فردا باید به چه قیمتی جایگزین کند و ناچار آن را نگه می دارد.

هاشمی با اشاره به  سوء مدیریت ها و متوهمانه خواندن برخی سیاست ها گفت که متاسفانه برخی دست اندرکاران درک و شناخت درستی از شرایط پیش روی کشور ندارند و در توهم به سر می برند، در حالی که اوضاع و شرایط کشور به گونه ای است که هر دولتی که بخواهد بر سر کار آید کار بسیار سختی در پیش رو دارد.

  وی در این زمینه به آمار و ارقام نگران کننده ای استناد کرد که برخی مسئولان اقتصادی کشور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام ارایه کرده اند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا