حجت الاسلام محسن قرائتی در جمع مبلغان و روحانیون استان یزد كه در حسینیه آیت الله صدوقی  و در كنار تربت  سومین شهید محراب و امام جمعه فقید یزد حجت الاسلام محمد علی صدوقی در مسجد حظیره برگزار شد حضور یافت. 

خبرنگار یزد فردا == مسعود میرجلیلی ===رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: تربیت نسل جوان بر اساس ارزش های دینی و معرفتی از عمده وظایف مهم روحانیت و مبلغان دینی است .

حجت الاسلام والمسلمین  محسن قرائتی در همایش روحانیون و مبلغان دینی استان یزد افزود: نسل جوان بشدت مورد هجمه دنیای استکباری قرار گرفته است .

وی اظهار داشت: دشمنان می خواهند با برنامه های فرهنگی و با بکارگیری انواع ابزارهای نوین، نسل جوان را مورد هجمه خود قرار دهند .

رئیس ستاد اقامه نماز کشور به نقش روحانیت در طول تاریخ تشییع اشاره و خاطرنشان کرد: رسالت روحانیون و عموم مبلغان دینی در تربیت ، هدایت و ارشاد نسل جوان خیلی موثر و تعیین کننده است .

قرائتی گفت: روحانیون باید بر اساس نیازها و شرایط در جهت تربیت نسل جوان خیلی بکوشند که سهل انگاری جایز نیست .

وی با بیان اهمیت موضوع زکات در اسلام بر لزوم انجام کارهای فرهنگی و تبلیغی بیشتر برای این امر تأکید و اظهار داشت : پارسال در مجموع در سطح کشور بیش از 120میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که این خود نشان دهنده توجه مردم و اعتقادات آنها به موضوع مهم زکات است .

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه حدود 10 درصد مردم نسبت به پرداخت زکات مال خود اقدام می کنند، تصریح کرد: با راهنمایی و کارهای فرهنگی می توان این میزان را افزایش داد .

قرائتی در پایان به اقامه نماز جماعت در بیش از 40 هزار مدرسه در سطح کشور اشاره و تأکید کرد: باید همچنان شاهد افزایش نماز جماعت در مدارس کشور باشیم

مدیر کل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان یزد نیز در این همایش گفت: بیش از 300 طرح عمرانی در سطح استان از محل زکات اجرایی شده است .

محمد اکبری افزود: پارسال بیش از 52 میلیارد ریال زکات در یزد جمع آوری شده است .

وی با اشاره به اینکه مردم استان یزد در پرداخت زکات دارای رتبه دوم کشور می باشند بر همکاری روحانیون و مبلغان دینی در تبیین اهمیت آن در بین مردم تاکید کرد و گفت: پایبندی مردم یزد به مسائل دینی و وجود اعتقادات مدهبی باعث شده تا مردم یزد در پرداخت زکات پیش قدم باشند .

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان یزد اظهار داشت: از روحانیون و عموم مبلغان دینی در شهر و مناطق روستایی یزد انتظار می رود در این زمینه توجه خاص داشته باشند .

اکبری افزود: همانطوری که به سایر وجوب دینی توجه صورت می گیرد باید در خصوص اهمیت زکات و پرداخت آن نیز توجه لازم بعمل آید .

وی باقدردانی از فعالیت اعضای ستاد زکات استان وفعالیت مبلغان دینی بر همکاری جدی آنها با این ستادها تاکید کرد .

مدیرکل اطلاعات استان یزد نیز در این همایش  گفت: دشمن اهدافی بلند پروازانه در منطقه به ویژه در کشور ما دارد که باید موشکافانه تحرکات او را زیر نظر داشته باشیم.

وی افزود: انتخابات این دوره با توجه به وضعیت منطقه حساس است و دشمنان تمام حرکات و گفته‌های ملت را بررسی می‌کنند.

مدیرکل اطلاعات استان یزد با اشاره به دشمنی استکبار با نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد: دشمن از 35 سال پیش با وجود روی کار آمدن اشخاص مختلف و جریان‌های سیاسی متعدد، باز هم از دشمنی خود دست نکشیده و اصل دشمنی او با فرد و جریان خاصی نیست بلکه اصل نظام را هدف قرار داده است.

وی افزود: شما روحانیون در تریبون‌های خود با آگاهی و بصیرت مردم را از تحرکات و شیطنت‌های دشمن آگاه کرده و با نوع شیطنت‌های آنها آشنا کنید چرا که اگر ملتی دشمنان خود را با بصیرت شناخت، در مقابله آنها صف‌آرایی می‌کند.

مدیرکل اطلاعات استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فتنه 88 یادآور شد: در جریان فتنه 88، نخستین تحرک را کسانی رقم زدند که خود را دوست ملت معرفی کردند اما آب را در آسیاب دشمن ریختند که اگر بیداری مقام معظم رهبری و بصیرت مردم در 9 دی‌ماه نبود، دشمن به هدف خود می‌رسید.

سلیمی بیان داشت: دشمن با نفوذ بر جریان خاصی می‌خواهد ریشه انقلاب را بخشکاند اما با بلوغ فکری مردم و ولایت‌پذیری ملت، این تحرکات به جایی نخواهد رسید. 

مدیرکل اطلاعات استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در چند ماه اخیر کشورهای عربی و آمریکا و اسرائیل با تحریک مردم مناطق غربی عراق، در صدد ایجاد فتنه طایفه‌ای و مذهبی میان شیعه و سنی شدند و می‌خواستند با نفوذ خود در این کشور، اهدافی در خاک ایران پیاده کنند که خوشبختانه با تدبیر مرجعیت رشید عراق و حکومت مردمی، این فتنه خشکید.

وی از روحانیون خواست مردم را با بینش و تبلیغ صحیح از دستاوردهای مثبت نظام آگاه و از فتنه‌های دشمنان و دوست‌نماهای زخم خورده، آگاه سازند.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا