ریالی از محل پیش بینی یک درصد به ورزش کشور اختصاص نیافت/ ابراز نگرانی از کاهش بودجه کمیته ملی المپیک

 نماینده مردم اردکان و نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث سالن اسکواش و بهره برداری از زمین ورزشی فوتبال ساحلی این شهرستان با بیان اینکه اعتبارات فصل تربیت بدنی بودجه سال 1392 که شامل وزارتخانه های ورزش،علوم،کار،بهداشت و کمیته ملی المپیک می شود، با رشد اندک 6 درصدی از 1125 به 1193 میلیارد تومان رسیده است تصریح کرد: این درحالیست که بودجه جاری و عمرانی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان کاهش داشته و این وزارتخانه بنا به گفته مسئولان ورزش کشور، 3500 میلیارد تومان کسری بودجه دارد.

ریالی از محل پیش بینی یک درصد به ورزش کشور اختصاص نیافت/ ابراز نگرانی از کاهش بودجه کمیته ملی المپیک

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه در سال گذشته از محل یک درصد پیش بینی شده در قانون بودجه جهت کمک وزارتخانه ها ، سازمانها و شرکتهای دولتی، ریالی به وزارت ورزش و جوانان پرداخت نشده است و  تنها 40 درصد از اعتبارات پیش بینی شده عمرانی این وزارتخانه اختصاص یافته است گفت:علیرغم کارهای عمرانی انجام شده، هنوز در کشور به ازاء هر نفر 60 سانتی متر مربع فضای ورزشی وجود دارد.

"تابش" با ابراز نگرانی از کاهش بودجه کمیته ملی المپیک که در بخش جاری 8 درصد و دربخش عمرانی 34 درصد تنزل داشته است عنوان نمود: افزایش قیمت ارز و لزوم حضور ورزشکاران کشورمان در رقابت های بین المللی، کار این کمیته را مختل کرده و ورزش کشور با ادامه این روند آسیب می بیند.

نماینده مردم اردکان گفت: در کمیسیون تلفیق علیرغم محدودیت های بودجه ای که وجود دارد اقداماتی در جهت تقویت اعتبارات ورزش کشور صورت گرفت که از آن جمله می توان به اختصاص سهمی از عوارض سیگار و نوشابه به ورزش،در نظر گرفتن دو و نیم میلیارد تومان برای فدراسیون ورزشهای باستانی و دو میلیارد تومان برای تقویت ورزشهای بومی و محلی و ان شاا.. تقویت بودجه کمیته ملی المپیک و غیره اشاره کرد.

 

مخالفت مجلس با واگذاری و اجاره اماکن ورزشی و آموزشی/سهام تیمهای پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی صاحب صلاحیت و هواداران واگذار می شود

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس تصریح کرد:مجلس با واگذاری و اجاره اماکن ورزشی و آموزشی به بخش خصوصی بدلیل آنکه استفاده از این اماکن مستلزم هزینه و بار مالی برای مردم است مخالفت کرد.

"محمدرضا تابش" درخصوص وضعیت تیم های پرطرفدار پرسپولیس و استقلال عنوان داشت:مجلس دولت را ملزم کرد تا سهام این دو باشگاه  به بخش خصوصی صلاحیت دار به میزان 51 درصد و هواداران 49 درصد واگذار گردد که این اقدام علاوه بر انکه در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی است ،حداقل 15 میلیارد تومان کمک دولت در سال به این دو باشگاه را آزاد می کند که می تواند صرف بقیه امور ضروری در ورزش کشور گردد.

فراکسیون ورزش نمی خواهد حاشیه بر متن ورزش تاثیر بگذارد/ تدوین نظام جامع ورزش کشور دغدغه فراکسیون ورزش است

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه قریب به 200 نفر از نمایندگان مردم در این فراکسیون عضو هستند آنرا نشاندهنده علائق برگزیدگان ملت به ورزش دانست و با بیان اینکه ترکیب هیات رئیسه فراکسیون ورزش در این دوره نسبت به گذشته تخصصی تر شده است گفت: بنای کار ما از ابتدا حمایت از اصل ورزش بوده است .

وی افزود: در مقطع حساس برگزاری المپیک لندن به این دلیل جلوی استیضاح وزیر ورزش و جوانان را گرفتیم که نمی خواستیم حاشیه بر متن تاثیر بگذارد و ورزش کشور به چالش کشیده شود و در نتیجه بر روحیه ورزشکاران اعزامی تاثیر منفی بگذارد.

"محمدرضا تابش" ادامه داد: با اقداماتی که فراکسیون ورزش انجام داد از تعلیق فدراسیونهایی که روسای آنها عزل شده بودند جلوگیری شد و از روسای فدراسیونهایی که به ناحق عزل شده بودند حمایت و دفاع شد.

وی درخصوص فعالیت های حال حاضر این فراکسیون گفت:در حاال حاضر بیشترین دغدغه ما تدوین طرحی است که نظام جامع ورزش کشور را تعریف و تعیین کند که در صورت تصویب این طرح،ورزش کشور دارای راهبرد خواهد شد و وظایف همه دستگاهها و وزارتخانه و فدراسیونها و غیره مشخص خواهد گردید.

برنامه ریزی در ورزش اردکان روند روبه رشدی داشته است

نماینده مردم اردکان همچنین با اشاره زیرساختهای مناسب ورزشی شهرستان و  توجه رو به رشد هیاتهای ورزشی به برنامه ریزی و کار علمی و هدفمند در ورزش،آنرا باعث مدیریت بهتر اعتبارات اخذ شده از بخش خصوصی دانست که می تواند دستاوردهای خوبی همچون ارتقای رشته های مختلف ورزشی،حضور ورزشکاران در مسابقات مهم داخلی و خارجی،استفاده از مربیان طراز اول و غیره را موجب شود.

"تابش" همچنین خواستار توجه بیشتر به امور جوانان در کنار برنامه های ورزشی شد.

در این مراسم مدیرکل ورزش و جوانان استان،فرماندار،شهردار و جمعی از مسئولان و پیشکسوتان ورزشی حضور داشتند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا