ایسنا نوشت:


 صادق محصولی در نشستی با حضور اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری به تبیین فضای سیاسی کشور و برنامه‌های جبهه پایداری پرداخت و با اشاره به «آرایش سیاسی انتخابات بر مبنای گفتمان‌های موجود» گفت: گفتمان سازش یا ارتجاع یکی از گفتمان‌های موجود است. کسانی هستند که دنبال سازش با قدرت‌ها و بازگرداندن کشور به قبل از سال 84 هستند؛ آقای هاشمی صریحا اعلام کرده‌است که می‌خواهیم به دوره سازندگی بازگردیم. بعضی از اصول‌گرایان هم با بیان شعارهای سازش‌کارانه، در این گفتمان جای می‌گیرند.


وی با اشاره به ثبت‌نام بعضی کاندیداها در ساعات پایانی زمان مقرر، گفت: بعضی‌ها دو روزه موضع‌شان را عوض می‌کنند، این افراد تا چند روز پیش به دنبال این بودند که با بعضی، عکس یادگاری بگیرند، اما امروز به او فحش می‌دهند! مسلما این‌ها چیزی نیست که مورد پذیرش مردم باشد.


محصولی در ادامه وظیفه‌ اصلی مردم را انتخاب اصلح دانست و یادآور شد: مقام معظم رهبری در بیانات نوروزی در حرم امام رضا(ع)، پنج بار کلمه‌ اصلح را به کار بردند.


وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 76، رای نیاوردن ناطق نوری را «خواست خدا» دانست و گفت: در سال 76 تمام اصول‌گرایان از آقای ناطق‌نوری حمایت می‌کردند اما بعدا مشخص شد که ایشان قصد داشتند به نام گفتمان انقلاب‌اسلامی و اصول‌گرایی، همان سیاست‌های آقای هاشمی را پیاده کنند و این ضربه‌ بزرگی به جریان اصول‌گرایی محسوب می‌شد.


این عضو جبهه پایداری در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال طرح ادعای تقلب توسط هاشمی در صورت رد صلاحیت یا رای نیاوردن، مدعی شد: در سال 88 هم آقای هاشمی بود که با نوشتن نامه‌ بدون سلام و والسلام و حضور آقازاده‌ها و همسرشان در خیابان‌ها، مقدمه‌ اعتراض آقایان موسوی و کروبی و آشوب‌های خیابانی را مهیا کرد؛ بنابراین ما باید آمادگی هر نوع فتنه‌ای را داشته باشیم تا در صورت لزوم بتوانیم با آن مقابله کنیم.


وی در پاسخ به سوالی در مورد وجود ویژگی‌های فرد اصلح در لنکرانی نیز گفت: آقای لنکرانی مسوولیت اداره دومین وزارتخانه بزرگ کشور را دارا بود و به خوبی هم از پس آن برآمد. یک وزیر دارای دو نقش یکی مرتبط با وزارتخانه خودش و دیگری توانایی اظهارنظر درباره سایر بخش‌های دولت بود. رییس‌جمهور باید کسی باشد که در همه‌ ابعاد اطلاعات حداقلی را داشته باشد و معتقد به عقل جمعی باشد که همه‌ این‌ها در آقای لنکرانی بارز است.


وی در پاسخ به سوالی درباره میزان رأی آوردن هاشمی اظهار کرد: در حال حاضر نمی‌توان به طور دقیق پیش‌بینی کرد، ولی حمایت اصحاب فتنه و اصلاح‌طلبان از ایشان را نمی‌توان منکر شد؛ بنابراین عده‌ای به آقای هاشمی رأی خواهند داد اما برای اظهار نظر بهتر باید تا شکل‌گیری بهتر قطب‌بندی‌ها، صبر کرد.
وی درباره‌ حوادث 22 بهمن قم، گفت: فیلمی که در سایت‌ها موجود است، دروغ، تهمت و افتراست. آن جلسه، اصلا مربوط به جبهه پایداری نبود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا