رامین مهمان‌پرست گفت: به عنوان فرد مستقل وارد عرصه انتخابات شده‌ام و نمایندگی هیچ‌یک از جریان‌های سیاسی را ندارم و به طور مستقل هم ادامه می‌دهم.

رامین مهمان‌پرست گفت: به عنوان فرد مستقل وارد عرصه انتخابات شده‌ام و نمایندگی هیچ‌یک از جریان‌های سیاسی را ندارم و به طور مستقل هم ادامه می‌دهم.

به گزارش ایسنا، این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری که در دانشگاه شهید بهشتی و در جلسه داخلی اعضای شورای مرکزی بسیج دانشجویی این دانشگاه سخن می‌گفت، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت مقطع کنونی با توجه به تحولات خارجی و منطقه‌ای و بویژه ضرورت هوشیاری و حضور مردم در عرصه انتخابات، افزود: ساختار قدرت در جهان در حال تغییر است و جهان اسلام در حال قدرتمند شدن است و قدرت‌های غربی در حال افول هستند. هرکس بتواند تحولات کنونی را مدیریت کند می‌تواند در تحولات آینده نقش مهمی داشته باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی خاطرنشان کرد: هدف نهایی فشارها بر ملت ایران، ایجاد مشکلات اقتصادی، اعتراض‌های اجتماعی و مقابله با نظام در ایام انتخابات است. آنها برای انتخابات برنامه‌ریزی کرده‌اند و محور اصلی این فشارها، موضوعات اقتصادی است. باید مردم را به صحنه بیاوریم تا بدانند برای رهایی از این فشارها، مقاومت و ایستادگی راهی است که باید در پیش گرفت.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه کشورمان ادامه داد: این انتخابات و شرایط آن کاملا با دوره‌های قبل متفاوت است و بسیار حساس و تعیین‌کننده شده، همگی باید تلاش کنیم و هر کسی به سهم خود باید برای حضور پررنگ مردم تلاش کند.

مهمان‌پرست با اشاره به اینکه قشر قابل توجهی از جامعه امروز جوانان هستند، تصریح کرد: این قشر خواسته‌های اصلی دارند که هرکس در آینده دولت را در دست می‌گیرد باید برای آنها برنامه داشته باشد. برنامه‌ریزی اصلی باید برای این جمعیت باشد. همه موظفیم به هر شکل ممکن برای این جمعیت جوان طراحی کنیم و آنها را به صحنه بیاوریم و خواسته‌هایشان را برآورده کنیم.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه "اقتدار و قدرتمان را باید در منطقه نشان دهیم"، تصریح کرد: اوج اقتدار ملی باید در انتخابات به نمایش گذاشته شود.

وی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان درباره اینکه "علت تصمیم غیرقابل پیش‌بینی شما برای حضور در انتخابات چه بود؟" گفت: شرایط حساسی که پیش رو داریم ایجاب می‌کند که جوانان در انتخابات حماسه بیافرینند. نباید به منافع شخصی و موقعیت‌های خود فکر کنیم، نفع بزرگ‌تری برای کشور مطرح است. همه باید به صحنه بیایند و نباید محافظه‌کاری کرد و باید وظیفه خود را هرچه که هست انجام دهیم.

مهمان‌پرست درباره تعدد کاندیداها در بین اصولگرایان نیز اظهار کرد:‌ در کشور ما ساختار حزبی وجود ندارد و تشکل‌های سیاسی هستند که در این زمینه فعال هستند. در مورد اینکه تعدد کاندیداها آنقدر زیاد باشد که آرا را خُرد کند و بر نتیجه انتخابات تاثیرگذار باشد، باید گفت آنها که همفکر هستند با هم ائتلاف کنند. البته باید منتظر ماند و هرچه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم احتمالا تعداد کاندیداها محدودتر خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ضرورت داشتن توانایی بین کاندیداها خاطرنشان کرد: اگر من احساس توانایی نمی‌کردم احساس وظیفه نیز نداشتم. ما جوانان دوره انقلاب هستیم و از ابتدای صحنه انقلاب حضور داشته‌ایم.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به سوابقش در حوزه‌های مدیریتی و آموزشی گفت: در کشور سلایق مختلفی وجود دارد. مدیران کشور باید بتوانند از سلیقه‌های مختلف استفاده کنند و در حال حاضر در شرایطی نیستیم که یک مدیر دیگران را حذف کند.

وی درباره حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات نیز اظهار کرد: صحنه رقابت فعلی نشان دهنده اوج دموکراسی در کشور و بلوغ بالای نظام است. نگرانی‌هایی از حضور افراد نداریم. باید انتخاب نهایی را به مردم بسپاریم و به رای آنها احترام بگذاریم.

مهمان‌پرست در عین حال تصریح کرد: مدیرانی که حرف‌های جدید ندارند، تجربیاتشان می‌تواند در کنار نسل جدید که نشاط بیشتری دارند و با طرح جدید و خلاقیت وارد صحنه شده‌اند حضور داشته باشند اما هر کسی می‌تواند خود را برای نظام آماده کند ولی افرادی که تجربیات زیادی دارند و متعلق به نسلی هستند که می‌توانند به نسل جدید کمک کنند شاید اگر در کنار این نسل می‌ماندند اثر بیشتری داشت.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری درباره اقدام شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان و درخواست طرح و برنامه از آنها نیز گفت: این اقدام بسیار مناسب است، باید افراد به دنبال طرح و برنامه باشند. باید به شورای نگهبان و صلاحیت آن اعتقاد داشته باشیم و احترام بگذاریم.

وی درباره نقش جوانان در کشور نیز تاکید کرد: هرجا پیروزی داشته‌ایم به خاطر حضور جوانان بوده است و در آینده نیز به هر پیروزی که بخواهیم برسیم به خاطر حضور جوانان خواهد بود.

مهمان‌پرست تاکید کرد که به دلیل موقعیتش و حضور در مسئولیت ریاست مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌های وزارت خارجه و سوابق مدیریتی‌اش با اقشار مختلف مردم و به ویژه هنرمندان، دانشجویان و ورزشکاران ارتباط گسترده‌ای دارد.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه کرد: اگر در بین افراد حاضر در عرصه انتخابات، افرادی بودند که به نظر می‌رسید بتوانند ایده‌هایی که به دنبال آن هستند را انجام دهند وارد این عرصه نمی‌شدم.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در پایان ابراز امیدواری کرد که انتخابات بسیار باشکوه برگزار شود، افزود: مردم بسیار باهوش هستند و نگرانی‌ ندارند؛ کسانی باید نگران باشند که فکر فتنه در ذهن آنها باشد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا