حداد عادل گفت:آقای خاتمی با انتقاد از دولت قبلی اش یعنی دولت هاشمی از مردم رای گرفت و رئیس جمهور شد ولی حالا چه شده است که این آقایانی که تا دیروز مخالف هم بودند الان یار و یاور هم شده اند، آیا اصلاح طلبان عوض شده اند یا آقای هاشمی؟چه شده است که دشمنان دیروز دوستان امروز شده اند؟!شاید این سیاست به این جهت است که از سابقه و شهرت آقای هاشمی استفاده کنند تا بگویند دوباره اصلاح طلبان پیروز شدند و به میدان آمدند.


کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: اظهارنظرهای سیاسیون درمورد صلاحیت های کاندیداها درست نیست، تصمیم گیرنده نهایی شورای نگهبان و داور اصلی تعیین صلاحیت ها خود مردم و آرای آنهاست.

به گزارش مهر، غلامعلی حداد عادل ظهر امروز چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز با تاکید بر اهمیت روش رسیدن به راه حل گفت: برای حل مشکلات اقتصادی روش رسیدن مقدم بر ارائه برنامه است و اعتماد کردن و احترام گذاشتن به متخصصان علم اقتصاد مبنای خروج از مشکلات است.

وی همچنین افزود: البته مشکل اقتصادی کشور با نظر یک نفر یا دو نفر عالم و اقتصاددان حل نمی شود و برای حل مشکلات باید وحدت و روحیه جمعی با هم پیوند بخورند تا از این تحریم ها و مشکلات سربلند بیرون بیاییم.

این فعال سیاسی ادامه داد: راه حل ها و برنامه ها باید با رصد توطئه های دشمنان و فسادها طراحی و اجرا شوند تا به نتیجه مطلوب برسند،برای خروج از مشکلات و تحمل مقاومت اقتصادی، علاوه بر تغییر سبک زندگی به روش اصیل اسلامی، باید راه حل های غیر کلاسیک به کار گرفته شوند.

حداد عادل در خصوص وحدت ملی و نقش آن در مقطع کنونی، گفت:با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، اعتماد به نفس در ملت ما بوجود آمد و قوت گرفت، چون اگر ملتی اعتماد به نفس و خودباوری نداشته باشد،هر چیزی هم از ثروت های طبیعی داشته باشد،به درد نخواهد خورد چون اراده ای برای استفاده کردن از آنها ندارد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری افزود: نمونه اش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که هم از حیث نرم افزاری و هم از نظر سخت افزاری، بعد از انقلاب با رویکردی انقلابی و اسلامی تشکیل شد و با تکیه بر وحدت و ایمان به همه عرصه ها  رسید که مظهر مجسم خودباوری امام راحل(ره) است.

وی با اشاره به اینکه ملت می تواند بر همه مشکلات غلبه کند، افزود: اگر ملت باور کند که خودش می تواند کشور را اداره کند و نیازی به نوکری غرب و اظهار نظرهای آنان ندارد،بر همه مشکلات غلبه می کند و با تکیه بر خدا ایرانی آباد خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه کشور ما کشوری متمدن است،گفت: تمدن ما هیچ وقت منقطع و به تاریخ سپرده نشده، بلکه این تمدن استمرار داشته و به برکت وجود مردمانی باهوش و مستعد و خداپرست حفظ شده و خواهد شد.

حداد عادل با اشاره به نامگذاری امسال از طرف رهبر معظم انقلاب به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، افزود: وحدت و دین مردم ایران قدرت لایزال ملی است  و اعتماد به اسلام در درجه اول و تکیه بر روح ملی مردم و جامعه زمینه ساز خلق حماسه خواهد بود و در این جمع دانشجویان به جهت علم و دانایی نقش بسزایی در تحقق این حماسه ها دارند و سرمایه بزرگی که ملت ایران در اختیار دارد اعتقاد به خدا است که به پشتوانه آن به پیشرفت های فرهنگی و اقصادی خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه اصلا حدس نمی زد آقای هاشمی در انتخابات ثبت نام کند، افزود: تصور نمی کردم و احتمال هم نمی دادم که آقای هاشمی در 80 سالگی تصمیم بگیرند برای این مسئولیت ثبت نام کنند، با توجه به شرایطی که ایشان دارند و از وضعیت بدنی وی در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر دارم، فکر نمی کردم که برای این مسئولیت مناسب باشند.

این فعال سیاسی ادامه داد: نکته ای که برای من مهم است این است که اصلاح طلبان با چه انگیزه ای او را انتخاب کرده اند چون اصلاح طلبان همیشه در دوران خاتمی و مجلس ششم از هاشمی انتقادهای شدیدی می کردند ، نمونه بارز آن هم نوشته ها و گزارشهایی بود که آن زمان در روزنامه های اصلاحات علیه هاشمی و خانواده ایشان چاپ می شد.

وی افزود: آقای خاتمی با انتقاد از دولت قبلی اش یعنی دولت هاشمی از مردم رای گرفت و رئیس جمهور شد ولی حالا چه شده است که این آقایانی که تا دیروز مخالف هم بودند الان یار و یاور هم شده اند، آیا اصلاح طلبان عوض شده اند یا آقای هاشمی؟چه شده است که دشمنان دیروز دوستان امروز شده اند؟!

حداد عادل افزود:شاید این سیاست به این جهت است که از سابقه و شهرت آقای هاشمی استفاده کنند تا بگویند دوباره اصلاح طلبان پیروز شدند و به میدان آمدند.

وی با تاکید فراوان بر ضرورت وحدت اصولگرایان هم گفت: معرفی کاندیدای واحد از طرف اصلاح طلبان باید اصولگرایان را مجاب کند که یک کاندیدای واحد را معرفی و همه به عنوان تیم به وی کمک کنند و این وحدت بین اصولگرایان دارای اهمیت دو چندانی است.

وی همه مردم و کاندیداها را ملزم به رعایت قانوان و پایبندی به آن دانست و افزود: توبه به روی همه باز است و اگر اصلاح طلبان قبول کنند که اشتباه کرده اند و به قانون پایبند باشند می توانند در انتخابات حضور داشته باشند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا