میرجلیلی مدیر اجرایی خانه مطبوعات استان یزد گفت: با توجه به مصوبه هیئت مدیره وبرنامه ریزی که انجام شد مقرر گردید فعالیت خانه مطبوعات استان یزد مجددا با هیئت مدیره جدید آغازو از سر گرفته شود.

مسعود میرجلیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاریزد فردا ،افزود: متاسفانه طی سالیان گذشته برخی از دوستان که از اسم خانه مطبوعات به عنوان یک رانت سیاسی برای خود استفاده می کردند باعث از هم گسستگی قشر رسانه شده اند.

وی ادامه داد: خانه مطبوعات میتینگ سیاسی نیست که عده ای از عنوان آن برای شهرت خود استفاده کنند و باید بدون چشم داشت برای اصحاب رسانه فعالیت نمود.

مدیر اجرایی خانه مطبوعات استان یزد گفت: هیئت مدیره خانه مطبوعات بروز رسانی گردید وبا جایگزین شدن افراد علی البدل نسبت به ثبت آگهی تغییرات اقدام شد.

میرجلیلی ضمن تشکر ازهمکاری عبدالحسینی مدیرکل و مفیدی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، افزود: فعالیت خانه مطبوعات استان یزد مجددا از سر گرفته می شود و در راستای خدمت رسانی به اصحاب رسانه طبق اساسنامه اقدامات زیادی پیش بینی شده که انجام خواهد شد.

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان یزد گفت: مصداق این جمله که کس نخوارد پشت من جز ناخن انگشت من، بازهم با قدرت و تمام توان در خدمت خبرنگاران هستیم و تا سه ماه آینده با عضو گیری جدید نسبت به برگزاری انتخابات طبق اساسنامه اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: مطبوعات کشور و ازجمله، مطبوعات محلی به عنوان موثرترین عوامل رشد فرهنگ عمومی کشور نقشی اساسی در جهت تحقق اهداف مقدس انقلاب اسلامی و آرمان های امام (ره) و مقام معظم رهبری و اشاعه ارزش های انقلابی ایفا می کنند.

مدیر اجرایی خانه مطبوعات استان یزد گفت: کمک به ارتقای سطح کمی و کیفی مطبوعات محلی که خود متضمن تقویت نقش مطبوعات کشور و افزایش استانداردهای کار خبری و اطلاع رسانی است صرفا از طریق حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی، بهبود وضع اقتصادی، اجتماعی، توسعه دانش فنی و امنیت شغلی- حرفه ای اصحاب جراید و شناسایی امکانات بالقوه و بهره گیری از افکار، اندیشه، تجارب و اراده جمعی اصحاب مطبوعات و فعالان این عرصه میسر خواهد بود.

میرجلیلی افزود: بدین منظور خانه مطبوعات یزد به عنوان تشکیلاتی فرهنگی، صنفی و غیردولتی از دست اندرکاران مطبوعات استان تشکیل گردیده تا با توجه به اساسنامه اهداف فوق را در استان دنبال نماید.

وی ادامه داد: خانه مطبوعات یزد ثبت شده به شماره 594 در اداره ثبت شرکت های یزد طبق اساسنامه مبادرت به عضوپذیری می نماید و افرادی که تمایل به عضویت دارند می توانند مدارک ذیل را جهت عضویت به خانه مطبوعات تحویل نمایند.

مدیر اجرایی خانه مطبوعات استان یزد گفت: در خواست عضویتی که در آن نام و نام خانوادگی ،نام پدر، شماره شناسنامه،تاریخ تولد ،کد ملی ، محل تولد،میزان تحصیلات ،شغل ،نوع استخدام، پست الکترونیکی،آدرس و تلفن محل کار ،آدرس و تلفن منزل ، تلفن همراه ،نامه معرفی از نشریه یا خبرگزاری با درج زمان و مدت همکاری ، کپی کارت خبرنگاری و شماره بیمه درج شده باشد.

میرجلیلی افزود: شرایط عمومی عضویت در خانه مطبوعات نیز 1 – داشتن تابعیت ایران 2 – متدین به یکی از ادیان رسمی کشور 3 – عدم اشتهار به فساد اخلاقی 4 – داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت سربازی5 – اقامت داشتن در حوزه فعالیت خانه 6 – اشتغال در یکی از نشریات و موسسات مطبوعاتی و یا خبرگزاری های دارای مجوز 7 – نداشتن محکومیت کیفری موثر در محرومیت از حقوق اجتماعی 8 – قبول و تعهد اجرای مقررات این اساسنامه و مصوبات قانونی خانه 90 – پرداخت ورودیه و حق عضویت به طور مرتب است.

وی ادامه داد: همراه با این درخواست باید تصویر صفحه اول و صفحه توضیحات (اگر دارای توضیحات می باشد) از شناسنامه متقاضی،چهار قطعه عکس تمام رخ و پشت زمینه سفید،فتوکپی کارت پایان خدمت برای آقایان و فتوکپی آخرین مدرک تحصیلی نیز تحویل گردد.

مدیر اجرایی خانه مطبوعات استان یزد گفت:ارائه شماره بیمه نامه ، قرارداد همکاری با نشریه و یا 6 اثر منتشر شده در 2سال متوالی و با نام متقاضی نیز به عنوان مدارک تایید شغلی مرتبط قابل ارائه است.

میرجلیلی افزود: اصحاب رسانه استان که تمایل به عضویت در خانه مطبوعات را دارند می توانند با در دست داشتن مدارک یاد شده ،روزهای فرد (یکشنبه،سه شنبه ، پنجشنبه) از ساعت 8 الی 12 به خانه مطبوعات واقع در خیابان امام خمینی (ره) کوچه مسجد برخوردار،خانه مطبوعات استان یزد مراجعه نمایند.

مدیر اجرایی خانه مطبوعات استان یزد با اعلام اینکه اعضای قبلی نیز باید برای تکمیل مدارک خود به این خانه مراجعه داشته باشند ،گفت:مهلت ارسال مدارک و درخواست تا پایان خرداد ماه سال جاری است و تمدید نخواهد شد و برای اعضایی که مدارک عضویت خود را تکمیل و یا درخواست جدید با مدارک خواسته شده را بطور کامل تحویل نمایند کارت شناسایی جدید صادر خواهد شد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا