معاون سياسي و امنيتي استانداري يزد بر افزايش فعاليت هاي فرهنگي و آموزشي در بين زندانيان استان تاكيدكرد



به گزارش روابط عمومی استانداری يزد معاون سياسي امنيتي استانداري يزد در جلسه مديران حوزه سياسي امنيتي استانداري با مسئولان زندان مركزي استان انجام فعاليت هاي فرهنگي براي ارتقاء سطح آگاهي و بينش بزهكاران در جامعه را يك ضرورت برشمرد وتاكيد كرد : براي بازگشت مجدد اين افراد به جامعه و داشتن زندگي خوب و اجتماعي در آينده نياز به يك برنامه ريزي دقيق و مستمر در كارهاي فرهنگي و آموزشي داريم تا پس از اصلاح، اين افراد به جامعه برگردند .




عبدالرسول دوران با بيان اين كه زندان نبايد تبديل به جايگاهي براي انتقال تجربه هاي اشتباه و ناهنجار در بين زندانيان شود گفت :اداره كل زندان هاي استان بايد سعي كند با تعامل و همكاري باساير دستگاه هاي اجرائي يك محيط آموزشي و حرفه آموزي براي زندانيان ايجاد كند چرا كه بسياري از اين جرايم ناشي از عدم تخصص و اشتغال اين افراد است .

وي با اشاره به سياست هاي كلان كشور مبني بر زندان زدايي افزود : دستگاه هاي قضايي، انتظامي و بهداشتي موظف هستند تا با انجام اقدامات پيشگيرانه از افزايش جرايم و رشد بزهكاري در جامعه جلوگيري كنند و در عين حال بايد اقدامات حمايتي و تقويتي خود را براي اصلاح مجرمان از اداره كل زندان هاي استان داشته باشيم .

معاون سياسي امنيتي استانداري يزد كم كردن آمار زندانيان را از برنامه هاي مهم اين نهاد در استان عنوان و اضافه كرد : در زندان هاي استان نزديك به يك هزار و 200 نفر زنداني داريم كه تنها 45 درصد بومي هستند و اين افراد به دليل جرايمي نظير مواد مخدر و سرقت دستگير شده اند .

عبدالرسول دوران فراهم كردن يك زندگي آرام و منطقي براي مجرمين را حاصل تعاليم معنويات و تربيتهاي زندان دانست و افزود : كار در زندان يك كار جهادي و مخلصانه است و كاركنان آن بايد سعي كنند با يك روحيه خوب و بهره گيري از امكانات موجود در اين مجموعه رسالت اصلي خود كه احيا و بازيافت مجرمان است را با عزمي راسخ به درستي انجام دهند .

وي تسريع در پيگيري و تحقق مصوبات سفر هيئت دولت به استان درباره اداره كل زندان هاي استان را بسيار حائز اهميت اعلام و تصريح كرد : اداره كل زندان هاي استان موظف است كه بر اساس برنامه زمان بندي شده چهار بازداشتگاه در شهرستان هاي مهريز ،خاتم، بافق و ابركوه احداث كند كه با همكاري مسئولات شهرستان هاي ياد شده اميد است كه كار اجرايي ساخت اين بازداشتگاهها آغاز شود . مدير كل زندان هاي استان هم در اين نشست با تشريح فعاليتهاي اين نهاد در سال جاري از ساخت يك ساختمان مجهز براي كانون اصلاح و تربيت در يزد خبر و ادامه داد : با اعتباري بالغ بر 17 ميليارد ريال اين كانون ساخته و به منظور نگهداري جوانان مجرم و آموزش مهارت هاي زندگي به اين افراد استفاده مي شود.

وي يا اعتبارات ساخت بازداشتگاه هاي مصوب شده در سفر هيئت دولت به استان را 32 ميليارد ريال عنوان و خاطر نشان كرد با توجه به بيش از يك هزار موردعناوين مجرمانه و برخورد اين نهاد با شخصيت هاي مختلف در اجتماع راه انداري اين بازداشتگاه ها به زندان مركزي بسيار كمك مي كند واميد است باهمكاري مديران دستگاههاي اجرايي در شهرستان ها به زودي كار موقعيت يابي و ساخت آن آغاز شود .

در پايان اين نشست معاون سياسي امنيتي استانداري يزد از بخش هاي مختلف زندان مركزي استان بازديد كرد و با قسمت هاي مختلف زندان بيشتر آشنا شد .

يزدفردا




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا