یزدفردا:خانه ملت نوشت: رسانه خبری انگلیس با توجه به آشنایی بسیار قوی و عمیق نسبت به منطقه و اوضاع جمهوری اسلامی ایران می تواند از یک سو با در هم آمیختن برخی اخبار و ارائه برخی از آمار و اطلاعات و از سوی دیگر بهره برداری به نفع خود، به صورت کاملا حرفه ای در بحث رسانه ورود پیدا کند تا بدین صورت مقاصد سران خود را برآورده سازد.

در فراز و فرود های تاریخ انقلاب اسلامی، دشمنان مرز پر گهر همیشه سعی کردند تا شیرینی پیروزی های ملت ایران را در کام آنها تلخ کنند. اختصاص بودجه های هنگفت برای سیاه نمایی و کم رنگ جلو دادن حضور حماسی ملت ایران در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب اسلامی از جمله  مواردی است که دشمنی استکبار را علیه ملت آشکار می سازد.

درچند سال اخیر نظام سلطه با حضور گسترده تر در فضای رسانه  ای و با راه اندازی شبکه های ماهواره ای  دشمنی خود را با ملت ایران آشکارتر از گذشته  کرده است. 

شبکه سلطنتی بی بی سی فارسی ازجمله شبکه های ماهواره ای است که با هدف دروغ پراکنی علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران توسط  جاسوسخانه انگلیس در چند سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد.

بی بی سی  فارسی که کارمندان آن را عمداتا عناصر فرقه ضاله بهاییت و وابسته به صهیونیست ها تشکیل می دهند  در طول فعالیت شوم خود بارها و بارها ضمن توهین به آرمان ها و ارزش های ملت ایران، دستاوردهای بزرگ جوانان ایرانی را به سخره گرفته و سعی در سیاه نمایی جامعه ایران دارد. سیاسیتی که از طرف جاسوسخانه صهیونیستی  خود برنامه ریزی و ابلاغ می شود.         

احمد رضا دستغیب نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ضمن تقسیم بندی کارکرد رسانه ها معتقد است: «برخی از این رسانه ها همچون صدای آمریکا و یا رادیوهای تحت پوشش رژیم صهیونیستی با داشتن یک ضدیت آشکار و بدون اعمال سیاست و با بی پروایی کامل با رویکردی کاملا خصمانه نسبت به جمهوری اسلامی ایران مواجه می شوند که طبیعتا آن رسانه ها کارکرد بسیاری در ایران نداشته و نظراتشان نیز چندان موثر نیست.»

کشور انگلیس و مجموعه بی بی سی به عنوان پیشکسوتان این امر، در راه تفرقه افکنی و توطئه چینی علیه کشورهای خاور میانه به خصوص ایران با مهارت بسیاری عمل می کنند.

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی می گوید:«بی بی سی معمولا برای القای نکته مورد نظر خود، در میان ۹۹ جمله عادی و مثبت، نکته اساسی و مدنظر خود را جای می دهد، به گونه ای که تنها با دقت بسیار زیاد می توان متوجه این برنامه ریزی شد. این امر را می توان به سم و زهری تشبیه کرد که افراد خبیث برای مسموم کردن بزرگان و سرشناسان، در داخل یک میوه تزریق می کردند.»

در سال های اخیر و با توجه به پیشرفت و ترقی ایران، بی بی سی ضمن گسترش شبکه خود با سرمایه گذاری وسیع، سعی می کنند فرهنگی جدید را در قالب صحبت ها ، فیلم ها و گزارشات خود نزدیک به فرهنگ مردم ایران نشان دهند و با این روش با اقدام بسیار مزورانه و فربیکارانه برای تزریق زهر و سم ،خود را دوست نشان می دهد.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است:«هم انگلیس دشمن قسم خورده انقلاب اسلامی و ایران ملت ایران است و هم بی بی سی متعلق به انگلیس. بنابراین نباید از کشوری که دارای سیاست های خصمانه علیه جمهوری اسلامی است انتظار چیزی جز تخریب و در سیاست هایی اینگونه داشت.»

این رسانه خبری انگلیس با توجه به آشنایی بسیار قوی وعمیق خود از منطقه و اوضاع جمهوری اسلامی ایران می تواند از یک سو با در هم آمیختن برخی از اخبار و ارائه برخی از آمار و اطلاعات و از سوی دیگر بهره برداری به نفع خود، به صورت کاملا حرفه ای در بحث رسانه ورود پیدا کند، بنابراین سعی می کندبرای بر آورده ساختن اهداف سران خود با ارائه تحلیل ها و نظرات در موضوعات متفاوت، سازماندهی شده و هدفمند عمل کند.

دستغیب می گوید:«مستندات و اخبار و گزارش های تحلیلی آماده شده توسط بی بی سی، بر پایه  ضدیت با نظام جمهوری اسلامی ایران از رویکرد خصمانه است، درست است که دستکش مخملی بر دستکش آهنی وجود دارد ولی وجود این ضدیت قطعی است.»

در حال حاضر نیز بی بی سی در پی سیاهه نمایی در مورد کار آمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در اقتصاد و معیشت و زندگی روزمره مردم  است و تلاش می کند در این راستا ملت ایران را از نظام خود ناامید کند.

آلیا با بیان اینکه آمریکا و انگلیس در این مساله به عنوان پشت و روی یک سکه عمل می کنند، تصریح می کند: «آمریکا مستقیما ایران را تحریم کرده  و انگلیس نیز در پشت پرده تحریم ها با تحلیل و سیاهه نمایی و نا امید کردن مردم سعی در فاصله انداختن بین نظام و ملت دارد که البته موفق نیز نمی شود.»

کشورهای غربی با اعمال تحریم های مکرر فرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، قصد داشتند تا با ایجاد دلسردی در مردم بواسطه تحریم ها، حمایت ملت از نظام جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل مهمی همچون مسائل هسته ای از دست برود.

بروجردی با بیان اینکه نظام این عرصه را به خوبی مدیریت کرد تاکید می کند:«بسیاری از هیئت های خارجی در سفر به ایران و گشت و گذار در شهر از دیدن بازار و مغازه ها و یافت شدن اجناس مورد نیاز مردم در مغازه ها احساس می کنند عملا پروژه تحریم شکست خورده است و به همین دلیل نیز در مذاکرات آلماتی ۱ و۲ همه شاهد بودند که رویکرد ۱+۵ به خصوص آمریکایی ها، خروج از بن بست و توافق با جمهوری اسلامی ایران و عبور از تحریم است.»

این شبکه خبری وابسته به وزارت خارجه انگلیس، در خصوص ارزش پول ایران، ارائه آمارهایی در مورد صادرات و واردات ارائه می دهد و متاسفانه برخی در داخل کشور با تحت تاثیر قرار گرفتن به پیاده نظام این شبکه تبدیل می شوند.

دستغیب با تاکید بر اینکه بخشی از تلاطم های بازار مربوط به بنگاه های خبری خارج از کشور است ادامه می دهد:«در بحث انتخابات نیز سناریوهایی را برای قبل، حین و بعد از انتخابات طراحی کردند و به پیشواز انتخابات خواهند رفت، در واقع بی بی سی مجری  و در خدمت سیاست های ترسیم شده اتاق های فکر غربی ها و لابی های صهیونیستی است و این طراحی را از قبل ترتیب می دهد.»

از نظر دستغیب بسیاری از این سناریوها شناخته شده و قدیمی است، و آنان همچنان بر برخی از دستور العمل های به نتیجه نرسیده تاکید می کنند .

نقش شبکه خبری بی بی سی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و دوره های گذشته، سیاست خای تفرقه بیانداز و حکومت کن است اما باید بدانند که این سیاست ها برای ملت ایران نخ نما شده است.

بروجردی با بیان اینکه این شیوه روند همیشگی شبکه خبری بی بی سی برای انتخابات ایران است، تصریح می کند: «اصولا شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری، برنامه ریزی و راه اندازی شد که با تلاش های بسیار سعی کردند که برنامه های خود را بر این انتخابات متمرکز کنند.»

به هر حال این شبکه و روسای آن مایل هستند ادامه اتفاقات سال ۸۸ نیز امسال پیگیری شود آنها می خواهند ضمن مشارکت پایین ملت ایران در انتخابات،  فضای انتخاباتی سرد باشد، بنابراین با شبهه اندازی و تقویت شائبه های حساب نشده این هدف را دنبال می کنند.

دستغیب با اشاره به اقدامات این شبکه توضیح می دهد:«آن ها تلاش می کنند با ایجاد شبهه در تایید صلاحیت ها نامزدها و نحوه برگزاری انتخابات و در ارتباط با ضرورت حضور مردم در صحنه  و پر رنگ کردن برخی از فشارهای اقتصادی در جامعه بر برگزاری انتخابات تاثیر بگذارند که همگی  مدل پیشواز انتخابات تلقی می شود.»

تجربه سال های گذشته رسانه های غربی نشان داده است که آنان همیشه در مقابل منع مردم ایران در خصوص مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری و یا تحریک آنان به انجام اقدامی تخریب گرایانه و محرکانه ، جواب معکوس دریافت کرده اند.

بروجردی با بیان اینکه ملت ایران می دانند که بی بی سی، شبکه ای با اهداف تخریبی علیه جمهوری اسلامی ایران است، می گوید: «ملت ایران به اظهارات و نکات مطرح شده توسط این شبکه های ضد انقلاب توجه نمی کنند، به طوری که در ۲۲ بهمن سال گذشته نیز تلاش گسترده آمریکایی ها و انگلیس برای حداقلی بودن حضور مردم، بی نتیجه ماند و مردم با حضوری حداکثری در راهپیمایی حضور یافتند.»

آنها هنوز متوجه نشده اند که ملت ایران، نسبت به تحرکات مداخله جویانه غربی واکنش منفی نشان داده و  اکثریت آنان به محض شنیدن نام انگلیس، وی را روباه پیر لقب می دهند.

آلیا با بیان اینکه قطعا اینگونه اقدامات خرابکارانه بی نتیجه است، می گوید: «بصیرت مردم ایران به حدی رسیده که به این تبلیغات توجهی نمی کنند و با مورد توجه به محور دشمن شناسی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، عملکرد دشمن را مورد تحلیل قرار می دهند و در حال حاضر مهم برای مردم، حضور حداکثری در انتخابات است.»

با تمام این اوصاف مردم ایران با حضور حداکثری خود در انتخابات نشان خواهند داد که مردم سالاری دینی بی نظیر بوده و در حقیقت شعار دموکراسی غرب به عنوان پاشنه آشیل بی بی سی و سرانش و تمام هزینه های صرف شده برای کم کردن مشارکت مردم در انتخابات به نتیجه نخواهد رسید./

گزارش از زهره خواجوی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا