نخستین نشست آموزشی کارشناسان روابط عمومی ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستانهاو مناطق استان یزد با موضوع خبرنویسی و عکاسی خبری در محل سالن اجتماعات امامزاده سیدجعفر محمد ع برگزار شد.

اعظم السادات میرجلیلی  == خبرنگار یزد فردا ==  حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد امروز پنجشنبه دراولین نشست  آموزشی  کارشناسان روابط عمومی ادارات اوقاف شهرستانهای یزد با موضوع خبرنویسی و عکاسی خبری  که در محل سالن اجتماعات امامزاده سیدجعفر محمد ع برگزار شد، افزود:  خوشبختانه جایگاه بسیار خوبی برای روابط عمومی ها در اداره اوقاف و امورخیریه بوجود آماده که ثمرات بابرکتی را نیز در برداشته است.

وی ادامه داد: فکر نو و صحیح باعث می شود با کمترین هزینه بیشترین استفاده صورت گیرد و همه چیز به صرف داشتن پول نیست .

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد اظهار داشت: باید از امکانات موجود نهایت استفاده صورت گیرد تا علاوه بر کاهش هزینه ها باعث افزایش بازدهی فعالیت ها شود.

حجت الاسلام عادل افزود: انعکاس اخبار اوقاف در رسانه ها خوب است اما هنوز کافی نیست و باید بیشتر شود.

وی ادامه داد: گسترش فرهنگ وقف ، انعکاس فعالیت ها بر اساس آمار صحیح ، تدبیر درارائه آمارها خصوصا مسائل عملکرد مالی  و انجام فعالیت ها براساس درخواست مخاطبان باید سرلوحه کار روابط عمومی های ادارات اوقاف و امورخیریه استان یزد باشد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد گفت: فعالیت در روابط عمومی اداره اوقاف بسیار مهم است چون وظیفه انعکاس تلاش تمام قسمت های مختلف را بر عهده  دارد.  

حجت الاسلام عادل افزود: فعالیت روابط عمومی در اداره اوقاف علاوه بر انجام وظیفه و تکلیف ،اجر و صواب اخروی نیز در بر خواهد داشت  چرا که در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی گام برداشته می شود.

وی ادامه داد: در دین اسلام نیز به روابط عمومی اهمیت زیادی داده شده و ارتباطات مورد تاکید زیادی قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد گفت: دراین اداره کل با تمام اقشار مختلف مردم سر وکارداریم و لذا باید با توجه به این مهم ، فعالیت ها صورت گیرد .

حجت الاسلام عادل اظهار داشت : در طول سال برنامه های زیادی در امامزادگان و بقاع متبرکه  برگزار می شود که بهترین بستر برای فعالیت های فرهنگی است.

مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد نیز در این نشست گفت:  با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند باید به امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی تبدیل شود ، برنامه ها و فعالیت های زیادی در استان یزد انجام شده است.

محمد صادقیان افزود: اطلاع رسانی از این اقدامات برعهده روابط عمومی های اداره کل اوقاف و امورخیریه شهرستانها و مناطق یزد است که تاکنون به نحو مطلوب صورت گرفته است.

وی ادامه داد: آموزش نکات مرتبط با خبرنویسی و عکاسی خبری از مواردی است که مورد نیاز برخی از دست اندرکاران روابط عمومی بوده و هست لذا نخستین نشست آموزشی ویژه کارشناسان روابط عمومی برگزار شد.

 مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد گفت: این کارگاه آموزشی در دوره های مختلف ادامه خواهد داشت و قطعا در راستای فعالیت حرفه ای روابط عمومی ها و ارتباط بیشتر با رسانه های گروهی نقش موثری خواهد داشت.

صادقیان اظهار داشت: افکارسنجی و اجرای برنامه ها بر اساس نیاز مخاطبان باید همچون گذشته سرلوحه کار روابط عمومی های ادارات اوقاف و امورخیریه استان یزد باشد.

در پایان این کارگاه آموزشی یک روزه اصول مرتبط با خبرنویسی ،عکاسی خبری و نحوه  استفاده ازعکس در فضای وب آموزش داده شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا