در جلسه اي با حضور مديران كل اسناد و كتابخانه ملي و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد، تفاهم نامه همكاري منعقد و تصميمات لازم براي واسپاري كتب و نشريه هاي محلي به سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان اتخاذ شد.

انعقاد تفاهم نامه همكاری بین مدیریت اسناد و كتابخانه ملی استان و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی

در جلسه ای با حضور مدیران كل اسناد و كتابخانه ملی و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، تفاهم نامه همكاری منعقد و تصمیمات لازم برای واسپاری كتب و نشریه های محلی به سازمان اسناد و كتابخانه ملی استان اتخاذ شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و كتابخانه ملی استان یزد در اجرای ماده 3 قانون اساسنامه كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، در جلسه ای پیرامون گرد آوری ، نگهداری و اطلاع رسانی میراث مكتوب ملی و استانی و تسهیل در تعامل با ناشران، تفاهم نامه واسپاری بین سازمان اسناد و كتابخانه ملی و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با حضور مدیران كل و كارشناسان دو دستگاه منعقد شد.

در این جلسه مقرر گردید از این پس ناشران یزدی، نسخه هایی از انتشارات خود را به جای ارسال به تهران به سازمان اسناد و كتابخانه ملی استان تحویل دهند تا در گنجینه اسناد و كتابخانه ملی استان نگهداری شود و رسید كتابخانه ملی را تحویل گیرند.

همچنین مقرر شد در سلسله نشست های ماهانه یزدشناسی كه به همت سازمان اسناد و كتابخانه ملی برگزار می شود به موضوع مطبوعات در یزد پرداخته شود.

برگزاری نمایشگاه كتاب كودك و نوجوان در سالگرد وفات مهدی آذریزدی، از مصوبات دیگر این جلسه بود كه قرار شد از هشتم تا دهم تیرماه در استان برگزار شود.

رو نمایی از كتابهای تازه نشر یافته و نقد و بررسی و معرفی كتاب به صورت فصلی یا شش ماه یكبار توسط اداره ارشاد و سازمان اسناد و كتابخانه ملی یزد از تصمیمات دیگر این جلسه بود.

برنامه ریزی برای تشكیل جلسه منظم فصلی یا ماهیانه با حضور مسئولان دستگاههای فرهنگی استان (مدیران ارشاد اسلامی، اسناد ملی، میراث فرهنگی، حوزه هنری، تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگی شهرداری، صداو سیما و...) از دیگر تصمیمات این جلسه بود كه مقرر گردید اولین جلسه به میزبانی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شود.

این تفاهم نامه پس از بررسی و اتخاذ تصمیمات لازم با امضای مدیران كل دو دستگاه، بین طرفین مبادله گردید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا