12 و 13 ارديبهشت شهر يزد حال و هواي موسيقي فاخر را در فضاي خود عرضه داشت و بارديگر هنرمندان و بخصوص موسيقي دوستان را به سالن پانصد نفري هلال احمر يزد كشاند .

به گزارش خبرنگار يزدفردا، كنسرت راست پنجگاه گروه فراز تهران به سرپرستي محمود جعفري و اجراي تكنوازي و همنوازي سه تن از اعضاي گروه درويش به سرپرستي و اجراي زيبا و در خور توجه استاد رضا شفيعيان در آستانه 72 سالگي . اين برنامه كه با تدبير و سرمايه گذاري محمود جعفري مدير مسئول آموزشگاه پايور يزد تدارك ديده شده بود در سه بخش تكنوازي ، گروه نوازي و همنوازي با زيبايي تمام برگزار گرديد .

در بخش اول شب اول ، نجمه جعفري هنرمند نوجوان و 12 ساله يزدي با تكنوازي سنتور و همراهي تنبك        مجيد عليزاده قطعه اي را از ساخته هاي رضا شفيعيان در مايه ابوعطا و در حضور استاد به زيبايي اجرا نمود . در شب دوم قطعاتي از پرويز مشكاتيان و فرامرز پايور (پيش درآمد همايون و چهار مضراب بيداد ) را به اجرا درآورد.

در بخش دوم هر دو شب كنسرت راست پنجگاه از ساخته هاي پرويز مشكاتيان (قطعات ضربي و تصنيف ها ) و تنظيمات آوازي محمود جعفري توسط گروه فراز ، و در بخش سوم تكنوازي و همنوازي هنرمندان گروه درويش به اجرا درآمد .

نوازندگان گروه درويش ؛ رضا شفيعيان ، محمدرضا رحيمي ، داوود ياسري و نوازندگان گروه فراز ؛ محمود جعفري (سنتور ) ، نجمه جعفري (سنتور)، عليرضا سهيلي زاده (ني) ، مجيد محيط (كمانچه ) مجيد عليزاده (تنبك) ، آرمان غزنوي (تار) ، مسعود پاد (تار) ، سياوش عبدي (دف) ، علي ساكت (خواننده) .

اين برنامه يكي از بي سابقه ترين و زيباترين اجراهايي بود كه با موفقيت چشم گير ، يزديهاي علاقه مند را به سالن كشاند و اين نشان از فرهنگ والاي هنري ، ديدگاه موسيقايي و نياز نسل امروز به اين هنر ارزنده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا