فخرآبادی کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی کانون استان یزد از صبح امروز، هیجدهم اردیبهشت‌ماه آغاز و با اجرای 14 نمایش عروسکی در حال برگزاری است.

اعظم السادات میرجلیلی === خبرنگار یزد فردا === روح‌الله فخرآبادی کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه  این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار یزد فردا  ،افزود:  این جشنواره‌ی دو روزه  و در دو نوبت صبح و بعد‌ازظهر برگزار  می شود.

وی ادامه داد: امروز صبح  اعضای دختر مراکز فرهنگی هنری مروست و مهریز، به همراه مربیان خود سهیلا تاج‌آبادی و رضوان مهرعلی با نمایش‌های "خفاش دیوانه" و "اصل رنگ ‌دل‌هاست" برای گروه سنی "ج – د" به روی صحنه رفت.

کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: مرکز فرهنگی میبد با دو گروه تئاتر عروسکی اعضای دختر و پسر با مربیان همراهشان فرزانه قاسمی و شهناز یزدی در این جشنواره، نمایش‌های "میهمان غار" و "مرد جوان و خیاط حیله‌گر" را به روی صحنه  بردند و نمایش "قلب مترسک" کار اعضای پسر گروه سنی "ج" مرکز شماره‌ی چهار نیز با همراهی منیره‌السادت سیدمورتی، در این جشنواره شرکت کرد.

فخر آبادی با اشاره به اینکه عصر امروز هیجدهم، دو نمایش از مرکز شماره یک ابرکوه با همراهی محسن اکرمی، مربی فرهنگی این مرکز به اجرا خواهد رفت، گفت: نمایش "شش جوجه کلاغ و روباه" کاری از اعضای ارشد دختر و "آب‌تنی در برکه" حاصل تلاش اعضای پسر گروه سنی"ج – د" نیز به روی صحنه می‌رود.

وی در خصوص برنامه‌های دومین روز این جشنواره‌ نیز اظهار داشت: سه نمایش "زرد و صورتی" از اعضای گروه سنی "ج - د" مرکز شماره‌ی سه یزد با همراهی نجمه احمدزاده، "آرزوی یخ" از اعضای دختر گروه سنی "ج- د" مرکز فرهنگی هنری خاتم با همراهی آسیه تاج‌آبادی و "بزغاله و گرگ حیله‌گر" از مرکز شماره‌ی دو اردکان با همراهی مریم امراللهی، صبح روز دوم در این جشنواره حضور خواهند داشت.

کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت :عصر روز پنج‌شنبه، نوزدهم اردیبهشت‌ماه، چهار مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک یزد، شمار‌ه‌ی یک و دو ابرکوه و شمار‌ه‌ی یک اردکان، چهار نمایش عروسکی را به روی صحنه خواهند برد.

فخر آبادی ادامه داد: نمایش "بی بی" با همراهی سکینه قیصری مربی مسوول مرکز شماره‌ی یک یزد، کاری از اعضای دختر گروه سنی "ج-د" این مرکز، این همه "تلق ملق" با همراهی مریم عابدین‌پور مربی مسوول مرکز شماره‌ی دو ابرکوه کاری از اعضای دختر گروه سنی "ه"، "حرف‌آباد" با همراهی پروین پورمصیبی کاری از اعضای گروه سنی "ج – د"، مرکز شماره یک اردکان و "بچه‌ی همه" با همراهی محسن اکرمی کاری از اعضای پسر گروه سنی"ه" مرکز شماره‌ی یک ابرکوه به این جشنواره پایان خواهند داد.

کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: داوری پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی کانون استان یزد را شکرانه مدیر اسبق کانون، فرزانه فرازمند کارشناس مسوول فرهنگی، به همراه سه عضو نوجوان فعال تئاتر عروسکی استان به عهده دارند.

خبرنگار یزد فردا == از خانم رقیه دوست فاطمی ها مسئول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد بدلیل همکاری وهماهنگی جهت انجام این مصاحبه تشکر می گردد .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا