چهارمین همایش ایران شناسی در مجتمع آموزش عالی آیت ا... حائری میبد برگزار شد.

هرسال همزمان با زاد روز رشیدالدین میبدی نویسنده تفسیر "کشف الاسرار"و مصادف با روز ایران شناسی همایشی با عنوان ایران شناسی در مجتمع آموزش عالی آیت ا... حائری میبد بر گزارمی گردد.

چهارمین همایش ایران شناسی توسط گروه ایران شناسی  مجتمع آموزش عالی آیت ا... حائری میبد با همکاری بنیاد میبدی در تاریخ 13/2/92 برگزار گردید.

در این همایش که با حضور اساتیدودانشجویان برگزار گردیده اساتید علمی وفرهنگی شاخص  استان حضورداشتند.

در ابتدای این همایش آقای سید عبدالعظیم  پویا مدیر بنیاد میبدی ضمن خیر مقدم به حضار از آمادگی بنیاد فرهنگی میبدی جهت کمک به چاپ آثاری که در حیطه ی یزد و میبد تألیف گردد خبر داد.

در ادامه آقای دکتر الهام بخش از اساتید دانشگاه یزد ومیبد به بررسی ابعاد شخصیتی رشید الدین میبدی و به زیبایی ها وظرافت های ادبی تفسیر ارزشمند"کشف الاسرار"پرداخت

در بخش دیگراین همایش سرکار خانم دکتر دارا پژوهشگر و مدرس و نویسنده کتاب "رستم"در خصوص سیر زبان و فرهنگ سخنرانی کرد.

از بخش های جذاب این مراسم شعر و متن خوانی به زبان های مختلف موجود کشور اعم از کردی،ترکی ،عربی  ولهجه های بختیاری،لری و مشهدی بود که جهت پی بردن به تفاوت ها و تشابهات لهجه ای و زبانی برگزارشد.

 

در بخش پایانی همایش از دو پایان نامه برتر کارشناسی ایران شناسی ورودی 88(اولین دوره کارشناسی ایران شناسی در کشور) با موضوع "میبد شناسی" و "عیاران،مبانی،ساختار واهداف" تجلیل و جوایزی به آنها اهدا گردید.

 

                                   گزارش:تقی زاده

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا