یزدفردا:همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری و هفته گرامی داشت مقام معلم گردهمایی اعضای هیأت علمی مجتمع آموزش عالی اردکان با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

دکتر خواجه سروی معاون وزیر علوم در این نشست با گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری از وی به عنوان شخصیتی یاد کرد که فرزند زمانه خویش بود و با رویکردی نو به شبهات نسل جوان پاسخ می گفت.

دکتر خواجه سروی نقش و کارکرد تربیتی و دینی اساتید را بسیار مهم ارزیابی کرد و از اساتید خواست چهره هایی چون شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند. معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: اساتید بایستی بیش از پیش به بعد تربیتی دانشجویان در کنار بعد علمی و تخصصی توجه کنند و این مهم نیازمند نهضت جدی در سطح مراکز آموزش عالی کشور است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در همه حال بایستی شأن علمی و فرهنگی دانشگاه ها حفظ گردد، ایجاد پیوند بین استاد و دانشجو را در تقویت فعالیت های حوزه فرهنگی و اجتماعی مؤثر دانست.

دکتر خواجه سروی همچنین شاگرد پروری را از ویژگی های بزرگان و علما عنوان و تأکید کرد: اساتید بایستی به عنوان گروه های مرجع در جهت تربیت نسلی که برای کشور مفید واقع شود، بکوشند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان صحبت هایش از اهتمام این وزارتخانه جهت حضور حداکثری دانشگاهیان در انتخابات 24 خرداد خبر داد و گفت: با وزارت کشور و شورای نگهبان جهت نظارت دانشجویان و اساتید در امر برگزاری انتخابات مذاکراتی صورت گرفته است و در این خصوص طی2ماهه گذشته 110 نشست انتخاباتی در دانشگاه ها برگزار شده و 50نشست دیگر نیز مجوز برگزاری دریافت کرده اند.

فعالیت های وزارت علوم در جهت تحقق شعار سال جدید که به «سال حماسه سیاسی حماسه اقتصادی» نامگذاری شده از دیگر موضوعاتی بود که دکتر خواجه سروی به آن اشاره کرد.

در ابتدای این گردهمایی رئیس مجتمع آموزش عالی اردکان با تقدیر از زحمات اساتید و اعضای هیأت علمی این مرکز دانشگاهی به ارائه عملکرد واحدهای مختلف از جمله در حوزه های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و عمرانی پرداخت.

دکتر غفوری چرخابی با اشاره به رویکرد فرهنگی مجتمع آموزش عالی اردکان در امر توسعه، بر نهادینه شدن فعالیت های فرهنگی و اخلاقی در دانشجویان تأکید کرد.

در این گردهمایی هر یک از سرپرست های دانشکده ها، مدیران گروه ها و جمعی از اعضای هیأت علمی به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود در حوزه های مختلف آموزش عالی پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا