قالیباف در پاسخ به انتقاد یکی از دوستان رسانه ای گفت: " شما هم که حرف پایداری ها را می زنی!"

 

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، مهندس دکتر چندی پیش به قم سفر کرد. دیدار با مراجع عظام تقلید و برخی از علمای قم با تیم مجهز تصویر برداری و خبری اصلی ترین برنامه جناب دکتر بود. هیچ خبرنگاری را مطلع نکرده بودند تا آنچه که خود می خواهند بعدها بسرایند و بنویسند و به تصویر بکشند کما اینکه هنوز پای شهردار به تهران نرسیده بود ذاکران درگاهش تا چند روز برایش مدحیه سرایی کردند.

 

البته خبرنگاران تیز هوش تر از این حرف ها هستند و منابع اطلاعاتی شان منحصر در روابط عمومی سازمانها و ارگانها نمی باشد. از همین رو خبرنگاران بی باک دکتر را در همه جا رصد می کردند و با او قدم می زدند و می نشستند و اصل و حاشیه دیدارها و رفتارهای آقای شهردار را با نگاهی منصفانه ثبت می کردند.

 

مراجع عظام از برخی اقدامات شهردار فعلی تهران تمجید کردند و در مقابل از برخی کم کاریهای جناب شهردار گلایه کردند و بعضا بصورت صریح توصیه هایی اخلاقی نیز به او نمودند.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی ضمن تمجید از برخی اقدامات صورت گرفته از سوی شهردار تهران در حوزه عمرانی به او توصیه کرد که کارهایش صرفا برای خدا باشد.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی همچنین از وضعیت حجاب و عفاف در تهران بزرگ گلایه کرد و از شهردار خواست فکری به حال این موضوع کند.

 

رسانه های شهردار تهران آنقدر یکسویه و غرض دار گزارش این سفر و دیدارها را منتشر کردند که هر کسی آن مطالب را می خواند، تصورش بر این بود که کاندیدای مورد تائید مراجع عظام تقلید کسی جزء شهردار تهران نیست اما بلافاصله حضرات آیات نوری همدانی و سبحانی به این سوء استفاده واکنش نشان دادند و اعلام کردند که از هیچ شخصی حمایت نکرده و نخواهند کرد.

 

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در درس خارج خود با تاکید بر این که ما از هیچ شخصی حمایت نکرده و اسم کسی را نبرده ایم، گفت: "ما تنها در سخنرانی های خود ملاک ها و ویژگی ها را بیان می کنیم."

 

نکته جالب این سفر انتخاباتی شهردار تهران زمانی بود که قرار است جناب شهردار در کنار سایر برنامه هایش، سری هم به حرم مطهر کریمه اهل بیت (علیهم السلام) بزند. قالیباف اینجا را برخلاف برنامه دیدارش با مراجع که با یک دستگاه ون پر از عکاس، تصویر بردار و خبرنگار تردد می کرد، از ماشین پژو پیاده می شود. و تنها با یکی از همراهان خود به سمت حرم مطهر حرکت می کند. در این بین یکی از دوستان رسانه ای از قالیباف درباره تکوکراسی و گلایه های رهبر معظم انقلاب از این جریان همیشه تسلیم می پرسد که جناب شهردار می گوید؛ " منظور رهبر انقلاب او نبوده است! "

 

آن دوست رسانه ای وقتی از شهردار می پرسد؛ " آقای دکتر! اگر منظور رهبر معظم انقلاب انتقاد از همه تکنوکرات ها و حامیان فعلی تکنوکراسی نبوده است پس چرا معظم له تنها چند روز پس از دفاع تمام قد شما از تکنوکراسی و سخنانتان برای زنده کردن این تفکر، در حضور حضرتعالی آنرا به نقد کشاند؟ اصلا چرا معظم له بعد از این همه مدت در چنین شرایطی تکنوکراتها را مذمت کردند و از آن تفکر شوم انتقاد کردند؟"

 

قالیباف اینجا کمی تندتر پاسخ می دهد؛ " شما هم که حرف پایداری ها را می زنی!"

 

از انصاف بدور است که در کنار همه انتقاداتی که به شهردار تهران وارد می دانیم از این نکته صرف نظر کنیم که سعه صدر این روزهای جناب شهردار با مردم، منتقدان و اهالی رسانه و برخورد متین و وزینش با مواجه شوندگان بسیار قابل تقدیر می باشد. دکتر ولو بصورت ظاهری با همه کسانی که پیش رویش سبز می شوند بسیار متین و با روی باز برخورد می کند و در سالهای گذشته نیز در قبال شدیدترین انتقادات صورت گرفته علیه خود، کمتر به فحاشی و برخوردهای سلبی رو آورده است که امیدواریم دیگران در این یک قلم از شهردار تهران درسی بگیرند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا