در میانه ایستاده؛ پرچم به دست و از تهدیدات سخن می گوید، از آنهایی که مانع تراشند برای رییس دولت، محمود احمدی نژاد در واپسین روزهای حضورش در پاستور نیز با مشی «افشاگری» در گیرودار است.

 

به گزارش نامه، «افشاگری»«تهدید»، «آنها» و... کلید واژه هایی که ورد زبان خیلی ها در 46 روز مانده به انتخابات شده است؛ چه اویی که می گوید؛ محمود احمدی نژآد چه آنهایی که می شنود و این کلید واژه ها را برای خود مرور می کنند.

 

رییس جمهور آرادانی به سیاق دو انتخابات پیشین ریاست جمهوری این‌بار نیز در متن اخبار انتخاباتی است، فرقی نمی کند که سال 84 و او کاندیدای نورسیده از خیابان بهشت نباشد و یا سال 88 و کاندیدای با روش بگم بگم . محمود احمدی نژاد و حلقه نزدیکانش این‌بار همگی در متن انتخابات ریاست جمهوری نقش آفرین شده اند، تا رییس جمهور بعدی را رییس فعلی پاستور روانه این ساختمان کند. روش اما همان روش سال 88 است این‌بار اما نه فقط افشاگری از نوع بگم بگم های معروف رییس دولت در مناظرات انتخاباتی. سفرهای استانی و سخنان همراه با هشدار و تهدید به افشاگری اینبار دستورکار مردان دولت شده است.

دور چهارم سفرهای استانی دولت در حالی از چند هفته پیش آغاز شده است که رییس دولت از همان نخستین سفر استانی که بسیاری آن را اقدامی انتخاباتی می دانستند سخنان تند و تهدید آمیز خود را را آغاز کرد تا هم نگرانی‌ها از روش در پیش گرفته شده از سوی دولت  و احتمال بداخلاقی انتخاباتی را ایجاد کند هم مشی شبه بگم بگمی را برای این دور از انتخابات کلید بزنند.

رییس دولت در اولین سفر از دور چهارم سفرهای استانی خود در دیدار با همشهریانش در سمنان از «مانع تراشان» سخن گفت، «آنهایی» که نمی گذارند او یارانه 250 هزار تومانی را به مردم بدهد، یارانه ای که منقدان آن را شعاری انتخاباتی می دانند و ذخایر مالی کشور را در حد پرداخت این مقدار یارانه نمی بینند و احمدی نژاد آن را حقی که باید پرداخت شود و دولت او می تواند اما دیگران نمی گذارند. احمدی‌نژاد بعد از بازگشت از استان محل تولدش این روند را ادامه داد و گفت: «کسانی که می‌خواهند سنگ‌اندازی کنند، عددی نیستند.» «همه اتفاقاتی که در یک سال و نیم گذشته رخ داده، قابل بیان کردن نیست» تا با بیان این چند جمله به لحن چند سال گذشته‌اش درخصوص افشاگری‌هایی که وعده‌اش را می‌داد، ادامه دهد.

 

ابهام در سخنان و تهدید در سفر استانی رییس دولت به خوزستان رنگ و بویی دیگر به خود گرفت،  آنجا که محمود احمدی نژاد اینگونه گفت« به من گفتند فلانی اگر روت را زیاد کنی پدرت را درمی‌آوریم؟»، «گوشه پرونده‌تان بالا برود دیگر جایی بین ملت نخواهید داشت»، «شما در برابر اراده ملت ایران به حساب نمی‌آیید» بگذارید ملت متوجه شوند که آنها چه کسانی هستند تا جایگاه آنها نزد مردم ذلیل شود.» این سخنان رییس جمهور اما با واکنش های زیادی از سوی اصولگرایان روبرو شد، واکنش هایی که ترجیع بند همه آنها فارغ از گلایه مندی از لحن و ادبیات رییس دولت، تاکید بر ارائه سند و مدرک از سوی رییس جمهور برای بررسی قانونمند آنچه او مدعی است بودند، تا شاید اینگونه بر گفتمان بگم بگم احمدی نژاد غلبه کنند و برای همیشه معلوم شود او می‌خواهد گوشه پرونده چه کسانی را بالا بزند تا جایی میان ملت نداشته باشند؟ آنها که احمدی‌نژاد دایم درباره‌شان کد می‌دهد، کیستند؟

 

رییس جمهور اما به روال همیشه نه تنها از در همراهی در نیامد که در سفر به اصفهان و در ادامه آذربایجان شرقی باز هم به سبک همیشه از مانع تراشان گفت و از آنها، از دانه درشت‌ها و ... همان هایی که گلوگاه سیاست را گرفته اند و می خواهند برای انتخابات نقشه بکشند.آنها که مسبب گرانی هستند، بازار ارز را بر هم میزنند،  اینکه آنها چه کسانی هستند را تنها محمود احمدی نژآد می داند و یاران اطرافش. او در میانه ای ایستاده که نه می گوید و نه نمی گوید. تا شاید اینگونه میل به شنیدن را در عوام ایجاد کند و ابهام را در ذهن نخبگان!

اینکه در پس اظهارات افشاگرانه و تهدیدگرایانه رییس آرادانی دولت نفع مردم است یا حربه تبلیغاتی انتخاباتی برای کاندیدای مورد علاقه او؛ امری که در معادله انتخاباتی دولت که یک سر آن بی شک اسفندیار رحیم مشایی است رای بیش از همه به گزینه دوم سوق می یابد.  در این صورت آیا گفتار رییس دولت بنا به گفته برخی اصولگرایان معنای تشویش اذهان عمومی پیدا نخواهد کرد؟ احمدی‌نژاد مشتاقان افشاگری را ایجاد کرده و آنها را را تا لب چشمه می‌برد و تشنه برمی‌گرداند. بازی تهدید به افشاگری برای او همچنان جذاب است، و در واپسین روزهای حضور هم قصد روراستی با مردم را ندارد.

شاید مرور بیانات رهبری در مواجهه با شیوه بگم بگم احمدی نژاد در روز استیضاح وزیر کار تکلیف را بر همگان روشن کند آنجا که ایشان در اظهارات ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ خود در انتقاد به اتفاقات روز یکشنبه سیاه مجلس اظهار داشتند« «این که رئیس یک قوه به خاطر یک سند اثبات نشده در دادگاه دو قوه دیگر یعنی مجلس و قوه قضاییه را متهم ساخت که کاری بد، غلط، نامناسب، خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف اخلاق بود.» ایشان تاکید کردند: «بنده فعلا نصیحت می‌کنم که این کار شایسته‌ای برای نظام جمهوری اسلامی نیست.»

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا