ولایتی: لاریجانی برای پیوستن به ائتلاف صحبتی نکرده است، قرار نیست حدادعادل از ائتلاف خارج شود/ عارف: خاتمی و هاشمی بیایند کنار می‌کشم/ آل اسحاق: نتیجه سیاست‌های دولت هاشمی شکاف طبقاتی بود/ شریعتمداری: رد صلاحیت شوم از شورای نگهبان تشکر می‌کنم/ لنکرانی: اگر رأی بیاورم از احمدی‌نژاد در کابینه استفاده نمی‌کنم

 

محمدرضا عارف در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد: کسی که بازیچه دست معارضان ضدانقلاب باشد، صلاحیت تصدی هیچ پست و منصبی را ندارد/ اگر خاتمی یا هاشمی کاندیدا شوند، به نفع آنها کنار می‌روم/ دولت اصولگرا باید مسئولیت اداره کشور در هشت سال گذشته را بپذیرد.

 

محمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون رئیس جمهور در جمع خبرنگاران: ملت ما ظرفیت خلق حماسه‌های بزرگی را دارد و در حال حاضر جامعه در حال آماده شدن برای انتخاباتی بزرگ است/ باید به سمتی برویم که تمامی سلایق در چارچوب نظام بتوانند در انتخابات حضور داشته باشند.

 

یحیی آل اسحاق در دانشگاه علامه طباطبایی: وزیر دولت هاشمی بودم اما این به معنای قبول همه سیاست‌های آن دولت نبود؛ در آن زمان دو بار استعفا دادم تا به بحث نیازهای کالایی مردم رسیدگی شد/ دولت هاشمی شاخه درآمدی را انتخاب کرد که منجر به شکاف طبقاتی شد.

 

محمد شریعتمداری در جمع خبرنگاران: اگر از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شوم از این شورا تشکر می‌کنم، چراکه حق قانونی این شورا است/ اگر هرکدام از آقایان خاتمی و هاشمی بیایند، از صحنه انتخابات کنار می‌کشم ولی فعلا خبر موثقی مبنی بر آمدن این افرد نیست.

 

محمدرضا راه‌چمنی، دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی در گفتگو با «نسیم»: امروز گروه‌های اصلاح‌طلب هرکدام از کاندیدای خاصی حمایت می‌کنند ولی تاکنون به اجماع خاصی نرسیده‌اند/ دیدارهایی را با کاندیداهای انتخابات داشته‌ایم ولی به نتیجه‌ای درخصوص اجماع نرسیده‌ایم.

 

چهارمین کنگره سراسری کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ساعت 8 صبح پنجشنبه این هفته با حضور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، محمدحسینی، وزیر ارشاد، کامران باقری لنکرانی و غلامعلی حدادعادل، از کاندیداهای احتمالی انتخابات و غلامحسین الهام در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

 

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های کشور در بیانیه‌ای از باقری ‌لنکرانی، حدادعادل، جلیلی و زاکانی جهت حضور جدی در انتخابات دعوت کرد/ 'قرار گرفتن شما در کنار یکدیگر می‌تواند زمینه‌ساز انتخاب اصلح مقبول باشد'+ اسامی

 

علی‌اکبر ولایتی در نشست خبری: اجلاس علما و بیداری اسلامی دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود/ لاریجانی جهت پیوستن به ائتلاف با ما صحبتی نکرده است/ قرار نیست حدادعادل از ائتلاف خارج شود.

 

کامران باقری لنکرانی: رقابت این دوره بین اصولگرایان است/ اصلاح‌طلبان بحران مدیریت درون‌گروهی دارند/ اگر رأی بیاورم در کابینه‌ام از احمدی‌نژاد استفاده نمی‌کنم/ آقای جلیلی به من گفتند که مسئولیت فعلی‌شان بسیار حساس است و تمام تمرکز خود را روی آن گذاشته‌اند.

 

کواکبیان در دانشگاه شیراز: با شعار 'زنده باد اصلاحات و دولت اخلاق' وارد صحنه می‌شوم/ با تصمیم حزبی وارد عرصه‌ شدم و هزینه ستادهای انتخاباتی‌ام را حزب متقبل شده است/ در صورت پیروزی چهار یا پنج وزیر اصولگرا در کابینه خواهم داشت/ شرط حضورم برداشتن حصر موسوی و کروبی نبود.

 

مهدی محمدی: هاشمی و خاتمی بدانند ملت بنا نیست به اندازه 8 یا 16 سال عقبگرد کند؛ ملت ممکن است در چاله باشد ولی فرق چاه و چاله را می‌داند/ 'استراتژی می‌خواستم و نگذاشتند' احمدی‌نژاد پوسیده‌ شده است/ هاشمی و خاتمی‌ می‌دانند حضورشان در انتخابات مساوی باخت است.

 

محمد سعیدی‌کیا: با توجه به مشکلات اقتصادی در کشور، نیاز به یک جراحی بزرگ احساس می‌شود/ رئیس جمهور آینده باید 30 درصد به بودجه خزانه دولت اضافه کند/ در دولت من همه کسانی که به انقلاب پایبند هستند و از تخصص برخوردار باشند امکان تصدی پست‌های اجرایی را دارند.

 

حسن روحانی، کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری در راستای سفرهای انتخاباتی خود فردا سه‌شنبه به استان یزد سفر می‌کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا