حضور جلیلی جدی شد

منبع نزدیک به جلیلی از جدی تر شدن حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری و فعال شدن ستادهای انتخاباتی وی خبر می دهد.

· تمركز بر اصلح با كاهش تعداد

آیت‌الله نوری همدانی:کاهش نامزدهای انتخاباتی موجب تمرکز بیشتر بر روی فرد اصلح می‌شود.

· تنور گرم انتخابات و آل اسحاق

یحیی آل اسحاق: برای گرم کردن تنور انتخابات نیامده ام.

· مسئولان بگذارند نشست های اتخاباتی برگزار شود

مصطفی پورمحمدی: برخی مواقع جمعی از جوانان می‌خواهند درباره موضوعات مختلف انتخاباتی و آگاهی از مواضع و نظرات کاندیداها، نشست‌های پرسش و پاسخ را برگزار کنند اما متأسفانه موقعی که پیگیری می‌کنند، مسئولان ذی‌ربط پاسخ می‌دهند که برگزاری چنین نشست‌هایی به مصلحت نیست.

· نامزدها و فریبكاری

محمد سلیمانی: کنار کشیدن نامزدها به نفع دیگران فریبکاری است.

· زیباكلام از بحران رهبری در جبهه پایداری می گوید

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران: جبهه پایداری در رهبری دچار بحران شده است زیرا در خصوص انتخاب نامزد نهایی خود نتوانسته اند به توافق برسند.این کشمکش درونی از مدتها قبل بر سر کاندیداتوری کامران باقری لنکرانی و سعید جلیلی در جبهه پایداری وجود داشته است. به زعم وی،‌ آیت الله مصباح یزدی مخالف کاندیداتوری سعید جلیلی است .

· باهنر: رهبری اگر صریح می گفتند، خاتمی انجام می داد

محمد رضا باهنر: علی رغم این که مجموع تفکرات و مشی آقای خاتمی با رهبری یک زاویه ای هم داشت اما زمانی که مقام معظم رهبری صریح و روشن کاری را می گفتند آقای خاتمی انجام می داد.

 

· رضایی و قول های فرا رئیس جمهوری درباره سربازی!

محسن رضایی:اگر رییس جمهور شوم سربازی حرفه‌ای را جایگزین سربازی اجباری خواهم کرد.

· ابوترابی و حلقه انحرافی

ابوترابی: بارها درباره حلقه انحراف با احمدی‌نژاد گفتگو کردم.

· آنچه ذوالنور از دولت انتظار نداشت

ذوالنور: برگزاری همایش آزادی شائبه سوء استفاده از امکانات دولت برای یک جریان خاص که موسوم به جریان انحرافی است در اذهان مردم ایجاد کرد؛ از دولتی که خودش را پرچم دار عدالت می داند توقع چنین حرکتی نبود.

· سپاه و بسیج در انتخابات از هیچ كسی حمایت نمی كنند

حمیدرضا مقدم فرمعاون فرهنگی و اجتماعی سپاه: سپاه و سازمان بسیج به دنبال حمایت از هیچ مصداق خاصی نیست و از شخص خاصی در انتخابات حمایت نمی‌کند.

· درخواست از مصباح برای معرفی اصلح

روز گذشته ای نامه ای از حدود ۲۱۰۰ نفر از دانشجویان و طلاب دانشگاه‌های تهران خطاب به آیت الله مصباح منتشر شد که امضا کنندگان از وی خواسته اند تا فرد اصلح برای انتخابات ریاست جمهوری را به آنان معرفی کند.

· شریعتمداری: به گفته آقای هاشمی، ایشان 90 درصد نمی آید

محمد شریعتمداری، درخصوص حضور کاندیداتوری احتمالی آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری و مطرح شدن انتشار اقلام تبلیغاتی وی، اظهار داشت: من تصور نمی‌کنم که این گونه باشد ولی شنیده‌ام که آیت الله هاشمی گفته بود که به احتمال 90 درصد نمی‌آیم.

· به دلیل بی مهری های 88، انقلاب را رها نمی کنیم

محمد رضا عارف گفت: فکر می‌کنیم که شرایط سیاسی کشور به گونه‌ای است که باید اصلاح طلبان با خودشان و اصولگرایان با خودشان اجماع کنند. تا با تعداد محدود کاندیدا بتوانیم مردم را کمک کنیم تا اصلح را انتخاب کنند. در مقطع فعلی به حماسه ای به مانند حماسه دوم خرداد نیاز داریم.

معاون اول دولت اصلاحات در جمع فعالان سیاسی بهشهر و ایثارگران استان مازندران با تاکید بر اجماع اصلاح طلبان متذکر شد: انشاء الله اجماع در هر دو جبهه انجام بگیرد و در جبهه اصلاحت هم با محوریت جناب آقای خاتمی این اجماع هر چه زود‌تر، صورت گیرد و در ‌‌نهایت به هر فردی که برسیم همه باید حمایت کنیم و نفس اینکه ما ظرفیت سیاسی خود را نشان دهیم ارزشمند‌تر از این است که کاندیدا کدام فرد باشد. البته زمانی هم نداریم، خیلی فرصت از دست دادیم و تعلل کردیم، البته متاسفانه رقبای ما هم در این شرایط و حتی بد‌تر از ما هستند.اگر گذشته را نقد می‌کنیم برای آینده است و نه برای محکوم کردن. همه ما وارد یک مسیر شده‌ایم و در کشور نباید دنبال برد و باخت و مچ گیری باشیم. اگر نقد می‌کنیم برای آینده است که چه طور این مسائل در آینده تکرار نشود. ممکن است شما به خصوص در انتخابات ۸۸ با ناامیدی‌ها و بی‌مهری‌هایی مواجه شده باشید اما چه باید کرد؟ آیا می‌توانیم به خاطر یک بی‌مهری، انقلابمان و مسئولیتمان را‌‌ رها کنیم؟ ما برابر انقلاب مسئولیم و وظیفه داریم. در عین حال حق خود می‌دانیم که در سرنوشت کشور سهیم باشیم، پس نمی‌توانیم به بهانه اینکه به اصلاح طلبان اجازه فعالیت نمی‌دهند، کنار بکشیم وعافیت طلبی را دنبال کنیم.

· گزارش فایننشال تایمز و روایت مرعشی از قوت گرفتن احتمال حضور هاشمی

حسین مرعشی به فایننشال تایمز گفته است: احتمال حضور یکی از دو رییس جمهور سابق در انتخابات ریاست جمهوری و حمایت دیگری از او در هفته های اخیر ۵۰درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین یکی از مشاوران سید محمد خاتمی ۷۰ ساله که خواست نامش فاش نشود، از افزایش احتمال حضور خاتمی و امید او برای شرکت در انتخابات خرداد ماه گفت.

فایننشال تایمز در ادامه گزارش روز گذشته خود با اشاره به سخنان رهبر انقلاب نوشته است: بر همین اساس اصلاح طلبان متوسط به حضور دوباره در صحنه سیاسی کشور امیدوارند.

مرعشی در گفتگو با این نشریه انگلیسی اظهار کرده است: هردو رئیس جمهور سابق ایران، هاشمی رفسنجانی و خاتمی به دنبال بهبود روابط اصلاح طلبان با حکومت کنونی ایران هستند و می خواهند اصلاحات را جایگزین رادیکالیسم کنند.

به گفته وی، هاشمی رفسنجانی می خواهد مطمئن شود که قدرت لازم رابرای اصلاح ساختار اقتصادی و سیاسی خواهد داشت، به طوریکه آنها بتوانند برای چند دهه در صحنه سیاسی باقی بمانند. او نمی خواهد سال های آخر زندگی خود را با جنگ و جدل بگذراند.

· محسن هاشمی و كاندیداتوری پدر

محسن هاشمی، پس از انجام مراحل ثبت‌نام برای کاندیداتوری در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا پدر شما آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وارد عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری خواهند شد؟ گفت: اجازه بدهید من وارد این موضوع نشوم و فضا را هم سیاسی نکنیم. آیت‌الله هاشمی خودشان تصمیم می‌گیرند.وی افزود: از اقصی نقاط کشور فشارها و درخواست‌هایی نسبت به ایشان انجام شده است، اما به هر حال ایشان باید خودشان به جمع‌بندی برسند و در نهایت تصمیم بگیرند که بیایند یا این‌که نه.

· حقیقت پور : ۹۵درصد گزارش حادثه قم ‌نهایی شده است

منصور حقیقت پور رئیس کمیته ویژه بررسی حادثه 22 بهمن قم با بیان اینکه 95 درصد گزارش حادثه قم نهایی شده است، تصریح کرد: این گزارش دارای طبقه بندی است و تنها تقدیم رئیس مجلس خواهد شد و وی تصمیم گیرنده نهایی برای انتشار آن است. حقیقت پور در پاسخ به این سوال که چه مواردی در گزارش این کمیته مطرح شده است، افزود: من نمیتوانم اظهار نظری کنم چرا که سخنان من بار سیاسی و امنیتی دارد.

· محصولی هم وارد گود شد

صادق محصولی: کلمات و جملات «خود عمار پنداری» یعنی این که جواب حرف را ندارند بدهند. آنها باید جواب دهند که چرا در فتنه ساکت بوده اند و الان از او حمایت می کنید؟! می گوییم در انتخابات مجلس ده ها میلیارد هزینه شده است، این پول های کلان از کجا آمده است چرا جواب نمی دهند؟ چرا مدعی ها نمی گویند این پول ها از کجا آمده اند؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا