دکترسید محمد حسینی به مناسبت برگزاری جشنواره منطقه ای تجسمی خلیج فارس در یزد پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

بر موج تو تا اوج عزت می­توان رفت / تا انتهای مرز غیرت می­توان رفت

نام خلیج فارس تمجید حماسه است / تا مجد در تاریخ ملت می­توان رفت

پروانه همت از پیله باور سر برآورد و به شوق دیدار شمع ارادت عزتمداری ملت پر در آورد و پرواز را به شیوه­ای دگر بهانه دیدار کرد. از شمال شرق، خورشید رضا آغاز صبح و روشنی‌بخش زمین بود و جنوبیان به دو خورشید عادت داشته­اند و اینک بازتابی از آن، از آئینه دریای نیلگون فلک‌نما، سرخ­گون تجاوزگران فرعونْ عاقبت، و نقره‌فام شام مهتابی و آبگینه­سلام نگاه نجیب مردمان به زیارت محبت زجاجین سینه چون آبگینه­اهل ادب و فرهنگ و تاریخ یکایک استانها، انعکاس می­یابد.

دریا گاه شوری­اش را چاشنی سفره زمین می­کند و رنگی از شوره­زار بر ساحل گسترده خویش می­زند و کمتر کسی از این خوان، انتظار نان دارد اما دریای بیکرانه خلیج فارس در طول تاریخ، سفره دوستداران وطن و حفره­ی دشمنان میهن بوده­است به دوست خیر و برکت بخشیده و بردشمن شرار پاشیده! نه اسکندرش به فتح گشود و نه پرتغالیان را میزبانی نمود.

در این حماسه معاصر هم، خصم کینه‌توز صیاد سفره‌ماهی نبود که نهنگانش می­ربود.

آرامش این دریا از مرزبانان نهنگ‌آسا، حاصل آمد؛ که ساحل خلیج فارس برای شنای بیگانگان، کوسه­های قاتل دارد.

اگر ساحل نشینان تمامی خلیج فارس در سایه کوه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آرمیده­اند مباد آنکه خود را در سایه چتر جهانخواران دیده­اند.

این دریا! آرامش را اینک از ساحل انقلاب اسلامی وام گرفته است.

صلح و دوستی در موج موج آن موج می­زند برای آنانیکه در کشتی خرد، کلاه خویش را به احترام ایران عزیز از سر بر می­دارند. این دریا طوفانی هم دارد که تابلوی گمبرون را که چون خرچنگ بر دامان عزت و اعتبار ایران خدشه افکنده بود به زیر بکشد و بندرعباس بنامدش.

جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارسی اگر بعد ملی پیدا می­کند و سراسر ایران عزیز را در می­نوردد و نطفه ارادت در سینه هنرمندان با ایمان می­بندد و به تبسم قبول برچهره بیش از 25 هزار اثر هنرمندانه، می­خندد جز این نیست که:

از آن به دیر مغانش عزیز می­دارند / که آتشی که نمیرد همیشه در دل ماست

در این سواحل عشق، عاشقانه جان دادند آنانیکه عزت این ملک و ساکنانش را سرخ گون­تر از خون خود می­طلبیدند و از خود بریدند تاکس و ناکس از پس خیانت و دنائت، این شاهراه آبی را  نبرد، چه شهدای گرانبار انقلاب اسلامی و چه جانباختگان عالیمقدار تاریخ این سرزمین!

برای گردانندگان همت و برای گردآمدگان عزت آرزو می­کنم.

توفیق، رفیق طریق اعتبار و افتخار یکایک شما ملت بزرگوار باد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا