به گزارش روابط عمومي شركت گاز استان یزد، بر اساس قرارداد جدید شرکت ملی گاز ایران با بیمه دانا، کلیه مشترکین خانگی گاز طبیعی در کشور نسبت به حوادث ناشی از گاز بیمه می باشند.
بر اساس همین گزارش، مدیر عامل شرکت گاز استان یزد به تشريح جزئيات پوشش بيمه جاني و مالي مشتركين خانگي گاز طبيعي در مقابل حوادث ناشي از مصرف گاز طبيعي اعم از حوادث منجر به انفجار، آتش سوزي و مسموميت ها پرداخت.
وی افزود: حق بيمه به ازاء هر واحد مسكوني مشتركين خانگي شهري را ماهيانه 500 ريال و به ازاء هر واحد مسكوني مشتركين روستايي مبلغ 250 ريال عنوان می باشد كه اين مبلغ از طريق قبوض گاز مشتركين محاسبه مي شود.
علیرضا پیله ور اظهار داشت: بر اساس این بیمه نامه پرداخت غرامت فوت براي هر نفر در هر حادثه 250 ميليون ريال و پرداخت غرامت نقص عضو و از كار افتادگي دائم براي هر نفر در هر حادثه 150 ميليون ريال بوده و همچنين حداكثر تعهد پرداخت براي جبران هزينه هاي پزشكي ناشي از هر حادثه براي هر نفر مبلغ 360 ميليون ريال و براي جبران خسارت هاي مالي به ازاء هر واحد مسكوني و مشاعات و اشخاص ثالث در هر حادثه تا مبلغ 350 ميليون ريال مي باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در ادامه توضیحات خود گفت: طرح ملی بیمه مشترکین بخش خانگی پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی از بهمن ماه سال 1388 در تمام شهرها و روستاها اجرایی شده مشتركين محترم گاز طبيعي در صورت بروز هرگونه حادثه اي كه منجر به خسارت مالي و جاني مي شود بايستي سريعا با مراجعه به نزديكترين شعب بيمه دانا و يا واحد تعمیرات شركت گاز استان اقدام لازم را به عمل آورند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا