یزدفردا:جوان 23 ساله از مرگ حتمی نجات یافت
به گزارش خبرنگاریزدفردا :حضور متخصصین طب اورژانس و پرسنل مجرب اورژانس فرخی جان یک جوان 23 را که روز جمعه م 30فروردین ماه  دچار سانحه موتوری شده بود نجات داد.

این جوان در اثر برخورد موتور با مانع از موتور سقوط کرده  و دچار آسیب های متعدد شده بود که  پس از انتقال به بیمارستان توسط آمبولانس بلافاصله مورد ارزیابی قرار گرفته و امور درمانی وی به صورت همزمان شروع شد.

متخصص طب اورژانس مستقر در اروژانس کلانتری در گفتگو با خبرنگاریزدفردا وضعیت مصدوم را اینگونه توصیف کرد: مصدوم از ناحیه قسمت تحتانی قفسه سینه و شکم در طرف راست بدن اظهار ناراحتی می کرد و در بررسی های اولیه انجام شده بیمار هوشیار و راه هوایی باز ،معاینه قفسه سینه نرمال است.

وی در ادامه افزود:در بررسی علایم حیاتی بیمار فشار خون پایین و ضربان قلب بالا ، معاینه اندامها نرمال ، در سونوگرافی انجام شده بر بالین بیمار مایع آزاد لگنی به نفع خونریزی داخل شکمی مشاهده شد.

دکتر حاجی مقصودی افزود:فشار خون بیمار علیرغم دریافت 3 لیتر سرم پایین  و بیمار با تشخیص شوک هموراژیک ناشی از خونریزی داخل شکمی بلافاصله به  اطاق عمل منتقل خواهد شد.

متخصص طب اورژانس مستقر در اروژانس کلانتری در ادامه خاطر نشان کرد:طحال بیمار و کلیه سمت چپ دچار آسیب شده  که با توجه به آسیب شدید، طحال بیمار خارج گردید.

براساس همین گزارش :بیمار در حال حاضر  در بیمارستان شهید صدوقی در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و تحت درمان می باشد.

آنچه که باعث نجات جان این بیمار و هزاران بیمار مشابه آن می شود  حضور متخصصین طب اورژانس در بخش اورژانس، در کنار پرسنل پرستاری مجرب است که به عنوان رهبر تیم درمانی تمام اقدامات درمانی و تشخیصی بیماررا تحت نظر داشته و در کمترین زمان ممکن بیمار را تعیین تکلیف می کند.

گفتنی است :نیاز به تجهیز اورژانس های کشور به متخصصین طب اورژانس از چندین سال پیش احساس شده و توسط مقام معظم رهبری و دولت های وقت حمایت شده است و در استان یزد نیز با حمایت همه جانبه دکتر میر محمدی، رییس دانشگاه  و دکتر وفایی نصب، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، بیمارستان شهید صدوقی و فرخی به این متخصصین مجهز شده و ان شاءالله در آینده نزدیک پذیرش دانشجوی دستیاری در این رشته آغاز خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا