در ديدار رئيس و اعضاي هيئت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان با آقاي دكتر جوكار نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي راههاي تقويت و گسترش اهداف نظام مهندسي ساختمان در بالا بردن كيفيت ساخت و ساز بررسي شد.
بگزارش روابط عمومي سازمان نظام مهندسي ساختمان در اين ديدار آقاي دكتر آيت اللهي رئيس سازمان با تشريح عزم جدي هيئت مديره در تحقق اين اهداف، تعامل هر چه بيشتر با ارگانهاي مربوطه بويژه حوزة معاونت عمراني استانداري، اداره كل راه و شهرسازي و شوراي اسلامي شهر و شهرداري را خاطر نشان ساخت. وي با بر شمردن زمينه هايي چون شهرسازي، ترافيك شهري، مباحث انرژي و حفظ محيط زيست و ارتقاء سيما و منظر شهري گفت: حجم كارهاي ضروري بسيار بالاست و خوشبختانه اين سازمان با بهره‌مندي از 4200 نفر اعضاي متخصص و فرهيخته از توان بالايي براي طراحي – مشاوره – نظارت و كنترل ساخت و سازها برخوردار است تا شهرهايي سالم و الگو داشته باشیم. در ا ين ديدار نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر ضرورت جامع نگري در اجراي پروژه هاي عمراني و خدماتي شهرها گفت: در حال حاضر مركز استان با مشكلاتي چون ترافيك در هستة مركزي شهر، آلودگي هوا و مسائل زيست محيطي در كريدور ارتباطي يزد اردكان، جانمايي نادرست برخي پروژه هاي مهم و در مجموع، عدم برنامه ريزي و هدف گذاري كلان شهري دست به گريبان است و نياز به طراحي چشم اندازي درست و دورنگر براي توسعة متوازن به شدت احساس می شود تا بقاي استان و سلامت ساكنان آن به بهترين وجه حفظ گردد.
وي از هيئت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان خواست نظرات فني و تخصصي خود را در مورد پروژه هاي بزرگ عمراني شهرها، شهرسازي موجود، چگونگي رفع گره هاي كور ترافيكي، ترويج معماري اصيل اسلامي – ايراني و حفظ آثار معتبر تاريخي اعلام كنند و موانع فعلي در راه ساخت و ساز قانوني را شناسايي نمايند تا در جهت رفع آنها با همكاري ساير دستگاههاي مرتبط اقدام شود.
آقاي جوكار با انتقاد از اينكه درصد بالايي از ساخت و سازهاي فعلي در يزد غيرقانوني انجام مي شود گفت: مردم ما همان كساني هستند كه اين انقلاب را حمايت كردند و در دوران دفاع مقدس خون دادند و اكنون هم با شرائط سخت اقتصادي از انقلاب حمايت مي كنند بنابراين آنان حاضر نيستند ارزشهاي خود را براي منافع زودگذر زير پا بگذارند و بايد بررسي شود اشكالات كار در كجاست كه همچنان ساخت و ساز غيرقانوني مطرح است. آقاي جوكار همچنين خواستار نظارت دقيق مهندسان بر كيفي سازي ساختمانها و تقويت حضور فني، تخصصي سازمان نظام مهندسي ساختمان در طرحهاي بزرگ و جلسات مهم تصميمات استاني شد.   










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا