دبیرکل حزب مؤتلفه در اظهارنظري عجيب ‌گفت: بعد از روی کار آمدن دولت خاتمی، اگر گربه‌ هم در آشپزخانه وزارتخانه‌ها رفت و آمد داشتند، تصمیم گرفته شد گربه‌ها را نیز عوض کنند!
خاتمی گربه‌های‌وزارتخانه‌ها را هم عوض كرد!
محمدنبی حبیبی در جمع اعضای حزب مؤتلفه اسلامی از اهمیت انتخابات آتی سخن راند و اظهار داشت: اگر جریان اصولگرایی بتواند در انتخابات پیش رو با یک ابتکار جدید ورود پیدا کند این ابتکار می‌تواند در جذب آراء مردم مثمر ثمر واقع شود. وی کلی‌گویی را قانع‌کننده ندانست و ادامه داد: یکی از نقایص کلی انتخابات در دوره‌های قبل این بوده که نامزدهای ریاست جمهوری با زبان برنامه‌ای صحبت نمی‌کردند و فقط شعار می‌دادند. حبیبی اضافه کرد: رقابت‌های انتخاباتی نباید تنها تبدیل به رقابت‌های الفاظ و شعار شود، هر چند شعار جزء لاینفک فعالیت‌های تبلیغاتی به شمار می‌رود ولی داشتن برنامه از موضوعات خاص و در عین حال کاربردی است که باید مورد نظر باشد.

وی انجام کادرسازی را نیز از ضروریات دانست و ادامه داد: متأسفانه رؤسای جمهور ایران بعد از اینکه رأی آوردند می‌نشینند و فکر می‌کنند که باید چه کار کنند، در صورتی که باید همه برنامه‌ها از اول کار مشخص باشد. وی با بیان اینکه جریان اصولگرا در انتخابات یازدهم باید با این نوع ادبیات وارد کار شود، ادامه داد: توجه به این رویکرد از سوی هر یک از احزاب و جریانات سیاسی منجر به مقایسه بهتر برنامه‌ها و مصداق‌ها توسط مردم می‌شود و همین امر پختگی آراء را به دنبال دارد. حبیبی افزود: در صورتی که نامزد هر یک از جریانات سیاسی، موفق به اخذ رأی مردم شود ولی طبق برنامه و گفتمان حزب خود عمل نکند آن وقت باید آن جریان سیاسی پاسخگوی وضعیت موجود باشد.

وی در ادامه با اشاره به شعارهای دوم خرداد گفت: با وجود طرح شعارهایی چون «شایسته‌سالاری با رویه فراجناحی» در دولت خاتمی، این امر از موضوعاتی بود که در این دولت محقق نشد! بنحويكه بعد از روی کار آمدن دولت خاتمی، اگر گربه‌‌ هم در آشپزخانه وزارتخانه‌ها رفت و آمد داشتند، تصمیم گرفته شد گربه‌ها را نیز عوض کنند!

اظهارات حبيبي در حالي است كه طبق آمار موجود تغييرات صورت گرفته در دولت اصلاحات يك صدم تغييرات دولت اصولگرايان در هشت سال اخير نبوده است و ثبات مديريتي در دوره اصلاحات زبانزد همگان بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا