سخنرانی حجه الاسلام والمسلمین پور محمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یزد با موضوع تاثیر قانون مداری در انتخابات ریاست جمهوری 19 فروردین 92 در سالن آمفی تئاتر ساختمان تحصیلات تکمیلی مرحوم دکتر علی سلطانی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

این مراسم با حضور دکتر محمد حسین مسلمین ریاست واحد یزد ، جمعی از اساتید ، کارکنان و با استقبال خوب دانشجویان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر مسلمین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد مقدم ریاست سازمان بازرسی کل کشور و هیات همراه را به این واحد دانشگاهی خیرمقدم عرض نمود و گفت: امیدوارم خدای متعال به همه ما توفیق خدمت به خلق عطا کند و در سالی که از طرف مقام معظم رهبری (مدظله) سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است بتوانیم با مشارکت پرشور و همگانی در انتخابات ریاست جمهوری ، فرد اصلح را انتخاب و کشور را چون گذشته سربلند و سرافراز کنیم.

وی افزود: قطعاً برنامه مسئولین کشوری و همراهی ملت سبب خواهد شد کشور از لحاظ حماسه اقتصادی به جایگاه بلند و رفیع تری دست پیدا کند. وی در پایان سخنرانی خود گزارشی از عملکرد ، موفقیت ها و فعالیت های این واحد ارائه نمود.

در ادامه رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد واحد یزد، کاندیداتوری و حضور خود در عرصه انتخابات ریاست جمهوری کشور را اعلام و ادای دین خود به مردم و کشور دانست.

وی گفت: در جمهوری اسلامی نقش مردم تعیین کننده و پایه‌گذار جمهوری اسلامی است همچنین با اشاره به برخی اقدامات امام راحل در زمینه دخالت مردم در امور کشور عنوان کرد: انقلاب اسلامی با حضور مردم شکل گرفت و به رشدی 34 ساله دست یافت.

وی افزود: برگزاری انتخابات سالم باعث تثبیت این جایگاه ایران در عرصه بین الملل شد که جان کری هم به این موضوع اعتراف کرد و گفت که در ایران دولتی منتخب روی کار است و ما نیز باید این را رعایت کنیم و احترام بگذاریم.

پورمحمدی در ادامه به برخی مشکلات کشور اشاره و گفت: سیستم‌‌سازی روش اداری برای اعمال نظارت و کنترل دقیق برای از بین ‌بردن بستر فساد ضروری است و ما در سازمان بازرسی کل کشور این امر را پیگیری می‌‌کنیم. وی افزود: البته این مسئله از برنامه‌های دولت من خواهد بود تا در اجرای تحول اداری به صورت نرم‌افزاری مبارزه با فساد را پیاده کنیم. وی با تاکید بر اینکه باید اتکای اقتصاد کشور

به نفت را قطع کرد، گفت: برنامه‌ها و اقدامات نیز باید به سمتی برود تا اقتصاد را تقویت کند نه اینکه اتکای خود به نفت افزایش دهیم. وی افزود: مشکلات اداری ما در کشور بسیار پیچیده است و به دلیل عدم آشنایی با مسائل حوزه کاری دچار مشکلات پیچیده‌ای شده‌ایم که کار را ناموفق و کند کرده است. پورمحمدی همچنین دلیل حضور خود در عرصه انتخابات ریاست جمهوری را فقط احساس تکلیف در برابر مسائل و مشکلات کشور و ادای دین دانست. لازم به ذکر است رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان این مراسم به سئوالات شرکت کنندگان پاسخ داد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا