معاون پژوهش و آموزش حوزه هنری یزد كسب علم و آموزش را لازمه يك حركت مطلوب و صحيح درنیل به اهداف سازمان دانست و گفت: پژوهش كليد گشودن درهاي جديد به روي مسيرهاي مجهول و ناشناخته است.

حسین فیاض با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش و پژوهش در هنرافزود: این دومقوله از بهترين و اثرگذارترين ابزار ماندگاری تفكر و انديشه ها است .
وی ادامه داد: آموزش و پژوهش گاهی به دلايل متعددی از جمله عدم شناخت جايگاه واهميت آن ، كمبود منابع مالي ، نبود و يا عدم دسترسي به اساتيد متعهد و متخصص ، ضعف مديريت و...مورد غفلت واقع مي شود.
 معاون پژوهش و آموزش حوزه هنری یزد با بیان این که آموزش و پژوهش اگر در جايگاه حقيقي خود مورد توجه و بهره برداري قرار گيرد نتايج مطلوبی در پی خواهد داشت افزود: این نتایج می تواند سازمان را در رسیدن به اهداف عالي کمک کند.
فیاض اظهارداشت: حوزه هنري استان با توجه به اهمیت وتأثير آموزش در ارتقاء و رشد هنر دوره هاي آموزشي متنوعي را در دستور كار خود دارد.
وی برگزاری دوره هاي آموزش مباني هنر، نقاشي، طراحي، نگارگري، خوشنويسي ،عكاسي ، بازيگري ، داستان نويسي، تاريخ شفاهي، نمايشنامه نويسي ،فيلم نامه نويسي ، انيميشن سازي را ازجمله برنامه های این نهاد درسال 91 برشمرد.
فیاض برگزاري كارگاه هاي نقد شعر و داستان ، كارگاه عكاسي و مستند سازي را از ديگر برنامه هاي آموزشي حوزه هنري یزد در سال گذشته عنوان کرد.
وی از ادامه برگزاري دوره هاي آموزشی مذكور در سال جاري خبر داد و گفت: با هماهنگي صورت گرفته با حوزه هنري كشور، علاقه مندان رشته هاي تجسمي ، گرافيك و سينما پس از آزمون ورودي و مصاحبه در دوره تخصصی رشته های یاد شده در تهران شرکت خواهند کرد.
معاون پژوهش و آموزش حوزه هنری استان افزود: اطلاعات بیشتر در این زمینه در وب سایت حوزه هنری یزد اعلام خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا