به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری استان یزد :مسئول فن آوری اطلاعات حوزه هنری استان یزد درباره نقش فن آوری اطلاعات در هنر گفت : در دنیای امروز که تکنولوژی و فن آوری اطلاعات حرف اول را می زند یکی از مهمترین جبهه های مبارزه با گسترش و ترویج فرهنگ غرب فضای مجازی می باشد وبروز بودن هنرمند امری ضروری است .

مجیر عطارنیا با بیان اینکه هنر در هیچ دورانی از تکنولوژی زمان خود جدا نبوده است افزود : یک هنرمند باید بتواند برای بالندگی  هنر و ترویج اعتقادات خود از امکانات و فن آوری های نوین به خوبی استفاده کند و فراهم نمودن این زمینه از جمله وظایف این واحد است .

مسئول سایت حوزه هنری استان یزد درباره وضعیت این سایت گفت : با توجه به اینکه بازدیدکنندگان وب سایت حوزه هنری از قشر هنرمند و خاص هستند بروز رسانی محتوایی آن از اهمیت بالائی برخوردار است.

 وی افزود: در سال گذشته اقدامات خوبی در راستای رضایتمندی بازدیدکنندگان از سایت صورت گرفت که از مهمترین آنها می توان به انتشار بیش از 400 عنوان خبر هنری استان و کشور ، انتشار 20 عنوان مقاله هنری و آثار هنرمندان ، بیش از 20 مصاحبه تخصصی با هنرمندان ، راه اندازی اتاق عکس مجازی ، تهیه 20 گزارش تصویری ، راه اندازی سامانه هوشمند پیام کوتاه ماه یزد (مرکز اطلاع رسانی هنرمندان یزد) ،فعال سازی بخش صوت و تصویر و انتشار تولیدات حوزه هنری در قالب مولتی مدیا ، ارتباط خوب با وب سایت های خبری استان و پایگاههای اطلاع رسانی حوزه هنری کشور و اجرای طرح اینترنت رایگان برای هنرمندان در ایام الله دهه مبارک فجر اشاره کرد.

عطارنیا در مورد برنامه های آینده این واحد نیز گفت: برگزاری دوره آموزشی وبلاگ نویسی ویژه هنرمندان و بدنبال آن برگزاری اولین جشنواره تخصصی وبلاگ نویسی با موضوع هنر اسلامی از مهمترین برنامه های سال جاری این واحد است .

وی افزود : طراحی سیستم مرکزی آرشیو آثار هنرمندان در فضای مجازی و راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری از دیگر اقدامات این واحد خواهد بود . 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا