عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ژئوپولتیک جهان اسلام را منحصربه فرد خواند و افزود: پیش شرط بروز و نمایش قدرت واقعی جهان اسلام، اتحاد و همبستگی میان کشورهای جهان اسلام به ویژه اعراب با ایران است.

 گزارش یزد فردا:به نقل روابط عمومی دفتر نماینده،محمدصالح جوکار با بیان اینکه ژئوپولتیک جهان اسلام که حوزه جغرافیایی مسلمانان را در بر می گیرد، دارای موقعیتی منحصربه فرد و ویژه است، تصریح کرد: قدرت های استعمارگر در تلاش هستند تا با ایجاد تفرقه در میان کشورهای اسلامی، ماندگاری خود در منطقه را  تضمین کنند.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر این اساس قدرت های بزرگ که اتحاد و انسجام میان کشورهای مسلمان به ویژه همگرایی میان ایران و کشورهای عربی را خطری برای منافع خود می دانند، در تلاش هستند تا با طرح توطئه ها مانع از این همبستگی شوند.

جوکار، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در برابر دخالت و نفوذ قدرت های بزرگ در منطقه مقابله کرده است و بر اصل استقلال و عدم وابستگی بر قدرت ها تاکید کرده است، گفت: قدرت های سلطه طلب به دنبال این هستند تا با شکل دادن به پروژه ایران هراسی مانع از الگوبرداری کشورهای عربی و اسلامی از مدل جمهوری اسلامی ایران شوند.

نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: کشورهای عربی دریافته اند که افتادن در دام ایران هراسی ضرر و زیان های بسیاری را متوجه آنان می کند و تنها در سایه اتحاد و ائتلاف با ایران است که قدرت جهانی اسلامی ظهور و بروز می یابد و جهان اسلام الگوی ملت‌های جهان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امروز هژمونی آمریکا در منطقه و جهان اسلام در خطر است، تصریح کرد: آمریکا و متحدانش تمام توان و امکانات خود را به کار انداخته اند تا با ایجاد تفرقه و طرح مباحثی مانند اختلافات شیعه و سنی، دامن زدن به اختلافات قومی، مرزی، زبانی، تجزیه طلبی و ... مانع از ایجاد توازن قوا به نفع ایران و بیداری اسلامی شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تاکید کرد: اگر ایران و کشورهای عربی در قالب یک نهاد سیاسی فرامنطقه ای تشکل یابند و همگرایی را جایگزین واگرایی کنند، مدیریت سیاسی، اقتصادی، نظامی و ... را خود بر دست خواهند گرفت و در نتیجه این اتحاد، منافع سرشاری را عاید ملت های مسلمان و جغرافیای جهان اسلام خواهد کرد./

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا