عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اقدامات تروریستی ضد دولت دمشق با اراده آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام می‌گیرد، افزود: ایران برای حفظ خط مقاومت از سوریه حمایت می‌کند.

به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده،محمد صالح جوکار درباره روابط ایران و سوریه و اتفاقات رخ‌داده در این کشور، گفت: بحث ایران و سوریه به اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس برمی‌گردد که بعد از آن با شکل‌گیری جبهه مقاومت این سوریه بود که برای حفظ خط مقاومت تلاش کرد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه همکاری ایران و سوریه برای حفظ خط مقاومت در پیروزی جنگ‌های ۲۲ روزه و ۳۳ روزه به خوبی مشخص است، افزود: امروز چون غرب نتوانسته با توطئه‌های خود اقدامی ضد ایران به کار بگیرد تلاش می‌کند تا با اقدامات خصمانه در سوریه حلقه مقاومت را بشکند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات تروریستی ضد سوریه با اراده آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام می‌گیرد، تصریح کرد: ترکیه، قطر و عربستان مجریان توطئه‌های غرب در سوریه، بودند که با حمایت‌های مادی و تسلیحاتی از گروه‌های تروریستی و سلفی‌ها در سوریه تنش‌زایی می‌کنند.

جوکار با یادآوری توطئه‌های مختلف ضدسوری از سوی غرب، توضیح داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی نتوانسته‌اند به اهداف خود از ناآرامی‌های سوریه دست پیدا کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: پشتیبانی ایران از سوریه باعث شد تا خط مقاومت همچنان پابرجا بماند و جبهه مقاومت تضعیف نشود.

وی در تشریح عوامل حفظ خط مقاومت، یادآور شد: همکاری‌های فکری، معنوی و اقتصادی ایران در جهت خروج دولت سوریه از بحران در دو سال گذشته انجام شده و در سال آینده ادامه پیدا می‌کند تا خط مقاومت استوار بماند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امروز در جریان مخالفان سوریه اختلاف شدید وجود دارد، گفت: مسائل سوریه در خارج از این کشور حل نمی‌شود و بر این اساس آینده سوریه را بسیار روشن می‌بینم و البته در این میان باید شاهد استفاده بیشتر دولت سوریه از مردم باشیم./

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا