علامه البوطی در این حمله تروریستی به شهادت رسید

 

 

در انفجار تروریستی مسجد الایمان شهر دمشق بیش از 120 تن از نمازگزاران كشته و زخمی شدند.

 

به گزارش شبكه تلویزیون سوریه، وزارت بهداشت سوریه اعلام كرد در این عملیات تروریستی 42 نفر كشته و 84  نفر زخمی شدند كه علامه محمد سعید رمضان البوطی روحانی برجسته اهل سنت و نوه‌اش از جمله كشته شدگان این اقدام تروریستی هستند.

بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در پیام تسلیتی برای شهادت علامه البوطی حمله تروریستی به مسجد الایمان شهر دمشق را محكوم كرد و گفت: باید چشم‌ها بگریند، قلب‌ها اندوهگین شوند و ما در فراق تو ای شیخ بلاد شام اندوهگین هستیم. با نهایت اندوه و تاثر شهادت علامه دكتر محمد سعید رمضان البوطی این روحانی بزرگ سوریه و جهان اسلام را به ملت سوریه تسلیت می‌گویم. شهید البوطی به حق صدای حقیقی اسلام بود و در محرابی و منبری به شهادت رسید كه در آن دین واقعی اسلام را برای مردم تبیین می‌كرد. همان طور كه ما از نعمت سخنان وی در مسجد اموی محروم شدیم جهان اسلام نیز از نعمت این سخنان محروم شده است.

رئیس جمهور سوریه افزود: شهید البوطی پیام آور اسلام حقیقی و سخنانش مملو از صداقت و ایمان بود كه از اسلام ناب منشا گرفته است و تلاش‌های وی برای مقابله با نیروهای تاریكی و تكفیری تندرو بوده است. كسانی كه این روحانی بزرگ را به شهادت رساندند فكر كردند با شهادت وی صدای اسلام و نور ایمان در بلاد شام خاموش خواهد شد ولی چنین رویایی محقق نخواهد شد.

وی تاكید كرد: به نمایندگی از ملت سوریه وعده می‌دهم كه خون این شهید و دیگر شهدای ملت سوریه به هدر نرفته است و به تلاش خود برای از بین بردن نیروهای تاریكی ادامه خواهیم داد تا سوریه از شر این نیروهای تروریست پاكسازی شود.

حزب الله لبنان هم ضمن محكوم كردن جنایت ترور علامه البوطی و نمازگزاران مسجد جامع الایمان دمشق تاكید كرد این جنایت هولناك پا را از تمامی مرزهای درنده خویی فراتر گذاشته است.

حزب الله از مردم سوریه خواست تا در صفی واحد در برابر نقشه فتنه گری، تكفیر و ویرانی كشورشان بایستند.

همچنین ابتكار ملی كردهای سوریه عملیات جنایتكارانه و وحشیانه تروریست‌های سوری در ترور علامه البوطی و نوه وی و نمازگزاران مسجد جامع الایمان دمشق را به شدت محكوم كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا