از مجموعه آثار صاحب عروه رونمايي شد
همزمان با آيين بزرگداشت حضرت آيت‌الله العظمي سيد محمدكاظم طباطبايي يزدي از مجموعه آثار ايشان رونمايي شد.
خبرنگار یزد فردا "علی لطیفی":در مراسم بزرگداشت صاحب عروه از آثار علمي اين فقيه ارزشمند تحت عنوان «السيد اليزدي» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري رونمايي شد.
اين مجموعه از جمله آثار آيت‌الله طباطبايي يزدي است كه به صورت مجموعه‌اي كامل در 14 جلد طراحي شده است.
همچنين در اين مراسم از تمبر يادبود صاحب عروه هم رونمايي شد.
شايان ذكر است مرحوم آيت‌الله العظمی سيدمحمد كاظم طباطبايی‌يزدی دارای افق فكری بلندی از جهات علمی، اخلاقی، مبارزاتی و تاليفی است و اين مرجع تقليد در سال 1248 شمسی در شهر يزد ديده به جهان گشود و تحصيلات مقدماتی را در اين شهر انجام داد.
وی سپس به مشهد رفت و هيئت، رياضيات و فقه و اصول را در آن شهر فرا گرفته و پس از ادامه تحصيلات در اصفهان در سال 1281 به نجف اشرف مهاجرت كرد و از محضر ميرزای شيرازی صاحب فتوای تحريم تنباكو بهره برد.
آيت‌الله العظمی عبدالكريم حائری‌يزدی، موسس حوزه علميه قم، آيت‌الله سيدحسن مدرس، آيت‌الله العظمی بروجردی، آيت‌الله العظمی سيداحمد خوانساری، آيت‌الله سيد عبدالحسين شرف‌الدين و آيت‌الله شيخ محمد حسين كاشف‌الغطاء از برجسته‌ترين شاگردان صاحب عروه به شمار می‌روند.
صاحب عروه در سال 1312 هجری قمری مرجعيت پيدا كرد و كتاب شريف عروة‌الوثقی را نوشت كه سه هزار و 260 مساله فقهی را در سه جلد مورد بررسی قرار داده است.
آيت‌الله العظمی سيدمحمد كاظم طباطبايی‌يزدی در سال 1337 هجری قمری در نجف رحلت كرده و در همان جا به خاك سپرده شد گرچه برخی مورخان با توجه به حمايت اين مرجع تقليد از مشروطه مشروعه مرگ او را مشكوك اعلام كردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا