"احمد طالبیان مقدم" گفت: این مصوبه درپی پیگیری‌های گذشته و تصمیم هیئت دولت و وزارت کشور انجام شده است و باتوجه به اینکه دولت برای اجرای این مصوبه مصمم است.

طبس- سرپرستی یزدفردا: احمد طالبیان مقدم پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان طبس، با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر انتزاع طبس از استان یزد و الحاق این شهرستان به استان خراسان جنوبی و همچنین ارتقاء فرمانداری طبس به فرمانداری ویژه، اظهار داشت: این مصوبه درپی پیگیری‌های گذشته و تصمیم هیئت دولت و وزارت کشور انجام شده است و باتوجه به اینکه دولت برای اجرای این مصوبه مصمم است باید همه مسئولان ادارات و نهادهای طبس به عنوان مجری قانون و دولت، در این راستا همکاری کنند.

وی ادامه داد: مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان طبس برای جلوگیری از ایجاد شائبه در زمینه اجرای این مصوبه، بهتر است که هیچ‌گونه اظهارنظری نکنند و به آن به عنوان وظیفه شرعی و قانونی خود نگریسته و تابع قوانین و مقررات باشند.

فرماندار شهرستان طبس با بیان اینکه اموال موجود در تمامی ادارات متعلق به بیت‌المال است و مدیران حق جابه‌جا کردن خودسرانه آن را ندارند، تصریح کرد: با آن دسته از مدیران ادارات و نهادهایی که بدون هماهنگی با فرمانداری اقدام به بازگشت اقلام و کالاها به مرکز استان یزد کنند به شدت برخورد می‌شود چراکه این اقدام موجب متشنج شدن اوضاع می‌شود.

وی افزود: لازم است که مدیران تا پایان تعطیلات نوروز در شهرستان طبس حضور داشته باشند و تا حد امکان از رفتن به مرخصی خارج از شهرستان خودداری کرده و در دسترس باشند.

طالبیان مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۳۹۱ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، یادآور شد: تمامی نهادهای طبس در راستای تحقق شعار سال تلاش کردند اما در این زمینه به دلیل کمبود اعتبار مشکلاتی وجود داشت که این مشکل مربوط به شهرستان یا استان خاصی نبوده و در تمام کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: مدیران با همین دست خالی اما با پشتوانه معنوی و با برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق می‌توانند بخشی از کمبود اعتبار را جبران کنند تا به این ترتیب بتوان خدمات بیشتری را به مردم ارائه کرد.

برنامه‌ریزی برای استقبال مطلوب از مسافران نوروزی، تأکید بر لزوم بازرسی و نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر بازار، برنامه‌ریزی برای توزیع کالاهایی مانند گوشت مرغ، گوشت قرمز و برنج با قیمت مناسب‌تر، و تقدیر از دست‌اندرکاران احداث مسکن مهر طبس از دیگر سخنان فرماندار طبس در جلسه شورای اداری این شهرستان بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا