به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان طی مراسمی از سامانه الکترونیک « درخواست بازرسی آسانسور » رونمایی شد .

دراین مراسم که باحضور مدیرکل استاندارد استان اصفهان و شرکتهای بازرسی آسانسور دارای تایید صلاحیت و شرکتهای نصاب دارای پروانه طراحی و نصب برگزار شد ، از عملیات سامانه الکترونیک « درخواست بازرسی از آسانسور » که اخیراً در پایگاه اطلاع رسانی اداره کل استاندارد اصفهان به آدرس www.isirisf.irقرارداده شده است ، رونمایی گردید .

به گفته شفیعی مدیرکل استاندارد استان اصفهان ، این سامانه اقدامی مثبت در جهت تحقق دولت الکترونیک و کم کردن هزینه های حمل و نقل شهری جهت مراجعه فیزیکی شهروندان و مالکان آسانسور می باشد و از سویی ضریب خطا و احتمال تخلفات را نیز در مواجهه درخواست کنندگان بازرسی آسانسور با شرکتهای بازرسی کننده را بسیار کاهش می دهد .

وی در خصوص فرایند درخواست بازرسی آسانسور از طریق این سامانه گفت : از آنجا که صدور پروانه پایان کار ساختمان ها توسط شهرداری ها منوط به صدور تأییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور توسط اداره کل استاندارد می باشد ، لازم است مالکان ساختمانهایی که دارای آسانسور هستند و یا فروشندگان آسانسور با مراجعه به سایت این اداره کل از طریق سامانه ی مذکور درخواست خود را به صورت الکترونیک ارائه کنند و پس از دریافت نام و مشخصات شرکت بازرسی کننده آسانسور که در همان لحظه توسط سامانه معرفی می شود ، به آنجا مراجعه نمایند .

مهندس شفیعی با اشاره به خطرآفرین بودن آسانسور هایی که قبل از سال 83 نصب شده و تاییدیه استاندارد ندارند ، گفت : براساس گزارشات مستند و معتبر سازمان آتش نشانی ، بیشترین مشکلات و تهدیدات در ساختمانهای بزرگ و مجتمع های مرتفع ، متوجه آسانسورهای غیراستاندارد است و به جرأت میتوان گفت تعداد بسیار زیادی از آسانسورهایی که قبل از سال 83 نصب شده اند غیر استاندارد می باشند و لازم است مالکان این ساختمانها اعم از خصوصی و دولتی ، در اسرع وقت با مراجعه به همین سامانه ، درخواست بازرسی های فنی مبنی بر استاندارد سازی آسانسور خود را ارائه نمایند .

وی عملکرد آسانسورها را یک فرایند مکانیکی که شدیداً قابل فرسایش و مستهلک شدن است برشمرد و افزود : اگر تاکنون برای آسانسورهای قدیمی و مصرف کنندگان آنها اتفاق ناگواری رخ نداده ، لطف خدا بوده و نمی توان با این توجیه از زیر بار بازرسی آسانسور های قدیمی که پیش از سال 83 نصب شده اند شانه خالی کرد ؛ چرا که پرداخت هزینه ی مختصر بازرسی فنی توسط مالکان و رفع عیب کردن آنها ، در واقع تضمین کننده ی سلامتی و امنیت جانی آنان خواهد بود .

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با بیان این نکته که دیگر اجازه توسعه و افزایش تعداد شرکتهای بازرسی آسانسور را در استان نمی دهیم ، گفت : تا کنون 5 شرکت بازرسی آسانسور توسط این اداره کل در استان تایید صلاحیت شده که تا پیش از این خودشان بازاریابی کرده و یا درخواست کنندگان مستقیماً به آنان مراجعه می کردند ؛ ولی در سامانه جدید مالکان ساختمانها دیگر ارتباط مستقیم با شرکتهای بازرسی و حق انتخاب بازرس آسانسور خود را نداشته و این کار تحت نظارت کارشناسان استاندارد و توسط سامانه به صورت اتوماتیک و به عدالت انجام خواهد شد .

وی تعداد آسانسورهایی که توسط شرکت های بازرسی همکار اداره کل استاندارد استان اصفهان مورد بازدید فنی قرار گرفته و جهت آنها تاییدیه صادر شده را تا پایان سال جاری 1955 عدد عنوان کرد .

شفیعی از مردم ولایت مدار استان اصفهان درخواست کرد برای حفظ سلامتی خانواده ها نسبت به استاندارد سازی آسانسورها اقدام نموده تا با خاطری آسوده و مطمئن از آسانسور استفاده نمایند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا