چهارمین همایش فصلی اوج هنر سازمان بسیج هنرمندان استان یزد با حضور مسئولین ، شاعران و هنردوستان استان در محل کانون بسیج جوانان خیابان مهدی(عج) برگزار گردید .
در این مراسم پارسائیان مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد در رابطه با اوج هنر گفت : شب شعر های اوج هنرتقریبا  سه سال است که در مرکز استان برگزار می گردد ، اوج هنر در ابتدا به صورت شب های شعر و خاطره بصورت ماهانه بود و از اوایل سال 91 طی تصمیم انجمن شعر و ادب سازمان برای بالا تر رفتن سطح کیفیت کار بصورت فصلی برگزار گردید .
وی در صحبت های خود از برگزاری جشنواره ی شعر توسط سازمان بسیج هنرمندان و کنگره ی شهدای هنرمند در خرداد ماه 92خبر داد  و گفت قرار است در این کنگره کتاب شعر شهدای هنرمند استان و همچنین کتاب اشعار شاعران استان در وصف شهدای هنرمند  رونمایی گردد .
پارسائیان همچنین گفت این سازمان در نظر دارد جلسات نقد و بررسی اشعار را بصورت منظم داشته باشد تا بتواند در راستای تقویت شعر استان قدمی مؤثر بردارد .
در ادامه مهرابی مسئول انجمن شعر سازمان گفت :اوج هنر سعی کرده با انتخاب مضامینی که کمتر مورد توجه شاعران استان قرار گرفته است چون انقلاب اسلامی ، دوباره رویش  و موضوع ویژه ی شهدای هنرمند و ...عرصه حضور شاعران استان را فراهم آورد ، که خوشبختانه چهارمین همایش فصلی اوج هنر نیز با استقبال جمع کثیری از شاعران استان روبرو شد و آثار توسط داوران در دو رده سنی زیر 40 سال و بالای 40 سال داوری گردید که از بین آنها ده اثر برتر انتخاب شد .
وی همچنین از اضافه شدن بخشی ویژه شعر کودک و بخش دانش آموزی به شب شعر های فصلی اوج هنر اشاره کرد ، و گفت پنجمین شب شعر فصلی اوج هنر با موضوعات بهاریه ، گهواره آسمانی ٰ، شهر آزاده منتظر اثار شاعران استان است .
و بشکانی از ادبیات نثر مسجع و آثار عجیب آن بر روح و روان افراد سخن گفت  و اینطور ادامه داد ، نباید شعررا بسمت احساسات مداری ببریم مگر ما واقعیات کم داریم ، شعر که برای شعر سروده نمی شود.
و اشاره به آثار شاعران پیشین داشتند که شعر را د ر قالب فرهنگی و بر ضد ناسیونالیسم می سرودند ،اما ما امروز بیشتر به ادبیات سرسری بسنده کرده ایم و از ادبیات گذشته غافیلیم ما باید جلوه های خوب مردمی را در قالب هنری به جامعه ارائه دهیم .
در چهارمین اوج هنر افسانه نوری ،محسن استوار ، سید فضل الله طباطبایی ، طیبه سلمانی نژاد ، محمد صادق خدایی ، فرزانه سعاتمند ، محمد رضا مرادی زاده ، صبور احرامیان پور ، منیره حسین پوری ، شیرین صبوری ، محسن استوار و علیرضا سامعی از برگزیدگان این دوره وملک ثابت ، شیرین وقار ، چاکری و سالاری از شاعران استان به شعر خوانی پرداختند و در پایان از آنها تجلیل شد . 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا